Menu
Váš košík: 0,00 0

Chci zhubnout a posiluji. Jak postupovat?

Datum: 21.2.2014

Dobrý den, potřebuji poradit s volbou vhodných doplňků výživy. Jsem žena 36 let (173 cm, 67 kg). Cvičím 5 – 6x týdně a to převážně silový trénink. Pro lepší představu o výkonnosti uvedu některé číselné hodnoty. Například legpress obvykle 100 – 120 kg tři série po deseti opakováních, bench 30 – 40 kg tři série po deseti, mrtvý tah okolo 70 kg na deset opakování atp. Dále zařazuji cviky s vlastní vahou a využívám i balanční pomůcky. Aerobní aktivity nepatří mezi mé oblíbené. Hledám vhodnou kombinaci doplňků, které by mi pomohly ztenčit tukové zásoby, ale zároveň zachovat svalovou hmotu. Děkuji.

Tím, že se věnujete silovému tréninku, jste mezi ženami spíše výjimkou.
Pokud chcete odbourat podkožní tuk, tak jistě víte, že silový trénink není pro tento účel ideální. Měla byste tedy trénink upravit tak, že zachováte jeho silový charakter pouze použitím jednoho základního cviku na každou svalovou partii - tedy u něho použijete u těžké váhy relativně nízký počet opakování, ale následně na danou svalovou partii již použijete cviky formovací až rýsovací. Tedy vyšší počty opakování, kratší přestávky mezi sériemi apod. Tím docílíte vyšší intenzity tréninku a přispějete k tvarování svalů a ke snížení vrstvy podkožního tuku, ale zároveň udržíte sílu a svalovou hmotu.
Energetický výdej během tréninku se rovněž zvýší. Předpokládám, že pokud cvičíte 5 až 6krát týdně, používáte tréninkové schéma děleného tréninku 2 + 1 nebo 3 + 1.
 
Co se týče stravovacího programu a doplňků výživy, tak pokud chcete zvýšit spalování tuků, tak úprava stravy má rozhodující význam. Tedy redukce energetického příjmu je nezbytnou podmínkou (omezení tuků a sacharidů), ale to asi víte. Nesmíte však snížit příjem bílkovin, spíše naopak. Musíte totiž počítat s tím, že bílkoviny budou částečně využívány jako zdroj energie. Chcete-li co nejvíce ochránit svalovou hmotu při redukci tuků, vsaďte na správné doplňky výživy. Podpoříte jimi spalování tuků.
 
Před každým tréninkem použijte CARNIFORM, který je vícesložkový a podporuje spalování tuků nejenom při pohybových aktivitách, ale i v naprostém klidu, protože zvyšuje hladinu bazálního metabolismu (používejte 30 minut před tréninkem). Na ochranu svalové hmoty použijte větvené aminokyseliny, a to cca 3 gramy (vzhledem k vaší tělesné váze) před a po tréninku. Doporučuji AMINO BCAA MEGA STRONG. Na doplnění glykogenových zásob po tréninku použijte rovněž gainer, a to i přesto, že vaší snahou je odbourávání tuků - doporučuji náš nový přípravek MASS GAIN. Pokud to neuděláte, bude trpět vaše kvalita tréninku, ale jinak samozřejmě cukry musíte omezit (ve větší míře pouze na snídani). Zhruba za hodinu doplňte bílkoviny prostřednictvím dobře vstřebatelného syrovátkového koncentrátu WHEY CORE 100. Rovněž nezapomeňte na příjem bílkovin před spaním, doporučuji speciální protein koncipovaný za tímto účelem, COMPRESS N.T. Opravdu musíte věnovat příjmu bílkovin zvýšenou pozornost, jinak budete ztrácet svalovou hmotu.
 
Přesto, že nejste milovnicí aerobních aktivit, pro urychlení spalování tuků bych vám je doporučoval. Zkuste vyzkoušet i intervalový trénink (HIIT - high intenzity interval training).
 
 

Seznam produktů

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E, tel: +420 583 842 591, fax: +420 583 842 590, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2013 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cz