Menu
Váš košík: 0,00 0

INOSINE

Datum: 4.3.2014

Určitě se už každý z vás dostal do situace, kdy prostě „nestačil“ s dechem. Ať už se jednalo o těžkou sérii benčpresu, dřepů či mrtvých tahů anebo se vám to stalo při běhu, jízdě na kole, a to především do kopce – prostě při všech aktivitách náročných na spotřebu kyslíku. Svaly by ještě mohly, ale lapáte po dechu a navíc tvořící se kyselina mléčná a s tím spojená bolest, vám nedovolí pokračovat. A

Určitě se už každý z vás dostal do situace, kdy prostě „nestačil“ s dechem. Ať už se jednalo o těžkou sérii benčpresu, dřepů či mrtvých tahů anebo se vám to stalo při běhu, jízdě na kole, a to především do kopce – prostě při všech aktivitách náročných na spotřebu kyslíku. Svaly by ještě mohly, ale lapáte po dechu a navíc tvořící se kyselina mléčná a s tím spojená bolest, vám nedovolí pokračovat. A to je velká škoda!

Když zůstaneme u kulturistiky, tak si musíte uvědomit, že to, že neudýcháte poslední dvě či tři opakování v sérii, je pro váš svalový růst problematické. Vždyť to jsou ta nejhodnotnější opakování! A právě za této situace vám může velmi účinně pomoci právě INOSINE! A výsledky jsou tak razantní, že byl velmi žhavým kandidátem na zařazení na dopingovou listinu.

Naštěstí se tak nestalo, protože inosin je látka tělu vlastní. Je bez vedlejších účinků a velmi prospěšná jak ve sportu, tak v lékařství. Ale přesto, může být snad lepší důkaz jeho účinnosti?

Kdy začali sportovci INOSINE používat?
Inosin začali používat sovětští sportovci už v osmdesátých letech, tedy v době, kdy se začaly hledat náhražky za už tehdy zakázaných a na soutěžích testovaných dopingových látek – především anabolických steroidů. A zjevně v případě inosinu byla tato snaha korunována úspěchem.

Co to vůbec INOSINE je?

Chemická struktura inosinu je zajímavá pro laiky pouze do té míry, že je příbuzná adenosinu – který je součástí adenosintrifosfátu (ATP) energetického zdroje každé svalové práce.

Jak vlastně INOSINE funguje?
Jeho význam spočívá především v tom, že v jeho přítomnosti dochází ke zvýšené vazbě kyslíku na červené krevní barvivo (hemoglobin), který je součástí červených krvinek a tím se přenáší více kyslíku do pracujících svalů.

Inosin vám prostě výrazným způsobem zvýší přísun kyslíku, ať už se jedná o anaerobní (kulturistika a jiné silové sporty) či aerobní (běhy, cyklistika apod.) sportovní aktivity.

Jaké je využití INOSINE např. při kulturistice či jiných sportech?
Velmi široké. Při jeho aplikaci záhy zjistíte, že těžké tréninky se základními cviky jako jsou již zmiňované dřepy a mrtvé tahy budou mnohem kvalitnější s kratšími přestávkami. Vaše zotavení mezi sériemi, ale i po tréninku bude díky rychlejšímu odstraňování kyslíkového dluhu a kyseliny mléčné probíhat mnohem kvalitněji a rychleji.

Samozřejmě tento efekt nelze zužovat pouze na kulturistiku, ale například i na celou škálu atletických disciplin, vytrvalostní běhy, cyklistiku a o ostatních sportech ani nemluvě.

Důkaz místo slibů
Tato obecná tvrzení se dají snadno doložit konkrétními důkazy. Již při jednorázovém podání inosinu bylo zjištěno zlepšení času v běhu na 2000 m v průměru o 21 vteřin a při běhu, který byl bez inosinu absolvován za 11 minut 44 vteřin, tak s inosinem za 11 minut a 4 vteřiny – tedy rozdíl o celých 40 vteřin… takže není co zvažovat, zdali brát INOSINE nebo ne!

Shrňme si tedy, co vše INOSINE umí:
  • zlepšuje přenos kyslíku červenými krvinkami,
  • umožní déle trénovat i na kyslíkový dluh,
  • zvyšuje hladinu energie (je prekursorem tvorby již zmíněné ATP),
  • snižuje pálení ve svalech způsobené hromaděním kyseliny mléčné,
  • podporuje srdeční činnost a krevní oběh a prokysličení tkání (proto se používá i v klinické medicíně u nesportovců při ischemické chorobě),
  • zlepšuje svalový výkon.
Jistě pro většinu z vás překvapující informace o této látce, která asi nebyla dosud v popředí vašeho zájmu – a nutno dodat, že zcela neoprávněně.

S jakými produkty je vhodné INOSINE kombinovat?
INOSINE lze vřele doporučit i v kombinaci s jinými osvědčenými látkami jako je především kreatin, a to zvláště při nabírání svalové hmoty. Nebo také s glutaminem či L-Carnitinem, a to ve fázi rýsování svalů a pro aerobní spalování podkožního tuku.

A co dávkování?
Běžně se doporučuje 500 až 1500 mg 30 minut před tréninkem, ovšem 100 kg jedinci berou často 2 gramy, protože opravdu není třeba se obávat vedlejších účinků. Efekt po aplikaci nastupuje velmi rychle, doslova nával energie byste měli pociťovat již po 30 minutách. Takže nezbývá než vyzkoušet.

Ing. Smejkal Jan
Narozen 1954 v Hradci Králové, absolvent Vysoké školy zemědělské v Praze. Trenér kulturistiky II. třídy a rozhodčí I. třídy. V osmdesátých letech lektor Krajského svazu kulturistiky a trenér závodního družstva oddílu kulturistiky TJ Stadion Hradec Králové.

Seznam produktů

INOSINE
Výprodej
Doprava zdarma
Více variant

INOSINE

od 435,00

378,00 bez DPH

Skladem

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E,
tel: +420 583 842 510, Zákaznická linka: +420 800 750 750, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2016 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cz