Menu
Váš košík: 0,00 0

JSOU NUTNÉ PRO DOSPÍVAJÍCÍ MLÁDEŽ PROTEINY?

JSOU NUTNÉ PRO DOSPÍVAJÍCÍ MLÁDEŽ PROTEINY?

Datum: 1.2.2016

Poměrně často jsme zahrnováni dotazy rodičů, zda jejich děti ve věku adolescence mohou používat proteiny. Odpovídáme, že mohou. Vždyť proteiny jsou koncentrovaná bílkovina převážně mléčného charakteru. Nabízí se ale otázka, zda je mládež potřebuje?

Pokud se jedná o mladého sportovce, který se rozhodne pro silovou aktivitu (vzpírání, kulturistiku a podobně), tak je třeba si uvědomit důležitost všech živin v jídelníčku. Obzvláště mladí sportovci se dopouštějí dietních chyb a jejich stravovací režim je založen převážně na vysokém množství bílkoviny. Nejspíš je to tím, že se na ně odevšad valí reklama na proteiny a velcí či slavní kulturisté jsou přece vždy s proteiny vyfoceni. Tak kde je tedy chyba?
 
Ta se ukrývá hlavně v hmotnosti silového sportovce. Zatím co dospělí a velcí kulturisté dosahují hravě hmotnosti přes sto kilogramů, tak mladí a začínající sportovci mohou být svou hmotností téměř poloviční. Tím se nám začíná rozplétat problematika příjmu bílkovin.
 
Podívejme se na to tabulkově. V silových sportech se doporučuje příjem bílkoviny v poměru 2 gramy přijaté bílkoviny na jeden kilogram hmotnosti sportovce za den. U sto dvaceti kilového kulturisty je tedy denní potřeba bílkoviny 240 gramů. To odpovídá porci přibližně jednoho kilogramu krůtích prsou, nebo 1,2 kilogramu hovězího masa, nebo jednoho kilogramu tuňáku za den. Záměrně jsou uvedeny vysoko podílové zdroje bílkoviny. U potravin s nižším obsahem bílkoviny by byla hmotnost těchto potravin ještě vyšší. To už je pořádná nálož na trávicí trakt a to do toho nejsou započítány další živiny (sacharidy a tuky).
Těžší kulturisté tedy bílkovinu ve formě proteinového koncentrátu jistě potřebují. Co ale u mladého a začínajícího silového sportovce? Jeho hmotnost se může pohybovat okolo 70 kilogramů a to odpovídá příjmu 140 gramů bílkoviny za den. Tuto hodnotu lze již bez problému dosáhnout běžnou stravou a naopak pro dospívající organismus budou vhodnější sacharidy. Nejlépe takové, které se pomalu uvolňují a tělo dokáže jejich energii používat po delší dobu. Navíc každý sacharidový koncentrát v sobě nese určitý podíl bílkoviny a ten se do celkového příjmu živin musí počítat též.
 
Máte-li tedy problém s regenerací, nebo nemůžete přibrat svalovou hmotu, přestože se proléváte proteinem zprava nebo zleva, vyzkoušejte jednoduché řešení.

Pro mladé silové sportovce je vynikajícím pomocníkem pro svalový růst produkt Compress B.I.G., který obsahuje 26% bílkoviny, 60% sacharidů a 3% tuku. V tomto produktu se navíc v každé dávce nachází 6 gramů větvených aminokyselin (BCAA) a 3 gramy L-glutamínu.

Pro mladé sportovce, kteří se zaměřují nejen na vytrvalostní či rychlostní aktivitu a věnují i jiným sportům typu fotbal, hokej a jim podobným se naopak bude velmi hodit přípravek Enduro Gainer, který pomůže dodat energii do vytrvalostní a rychlostní aktivity.

Posledním Sacharidovým koncentrátem je produkt Mass Gain, který představuje zlatou střední cestu mezi výše uvedenými produkty. Tento je vhodný pro začínající silové sportovce, kteří volí i jinou aktivitu jako doplňkový program.

Seznam produktů

MASS GAIN
Výprodej
Doprava zdarma
Více variant

MASS GAIN

od 32,00

28,00 bez DPH

Skladem

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E,
tel: +420 583 842 510, Zákaznická linka: +420 800 750 750, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2016 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cz