Co dělat u běhání, když přichází nové období | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Co dělat u běhání, když přichází nové období

Co dělat u běhání, když přichází nové období

Datum: 5.3.2021

Zima je definitivně za námi a počasí se přehouplo do jarního. Co dělat jinak a na co se připravit?

Konec výmluv

Rozbředlý nebo namrzlý sníh, mráz, sněžení. Tohle všechno už nehrozí a přichází doba, která má na běhání nejlepší podmínky. Venku není příliš chladno ani horko, častěji svítí sluníčko a vše jde tak nějak lépe a jednodušeji. Také dny se prodlužují, takže můžete chodit běhat více za světla, i když nemáte tolik času. Navíc v tomto období začíná běhat ještě více lidí, takže je větší šance mít k sobě parťáka (třeba i z nejbližší rodiny), který pomůže s motivací i ve dnech, kdy se vám jít nechce. Vytrvejte, tělo si postupně vytvoří návyk a bude pak běhání vyžadovat.


Shazujte svršky

Výhodou teplejšího počasí je nošení méně oblečení. Už nepotřebujete tolik vrstev, většinu jara si vystačíte s tričkem s krátkým rukávem, tenkou větrovkou, běžeckými kalhoty nebo legínami a třeba čelenkou. Budete tak vždy rychleji k tréninku připraveni. Nezapomínejte se držet hesla: ,,Oblékat se tak, jakoby bylo o deset stupňů více“. Když vyjdete před dům ven, je v pořádku, že vám může být zima, ale jakmile se rozběhnete, tělo se zahřeje a bude vám skvěle. 


Nebojte se zrychlit

Zimní období bylo ideální k nabírání dlouhých pomalých kilometrů, které jsou důležité k budování vytrvalosti. A právě na jaře je vhodné do tréninků zařazovat více rychlosti a střídání temp, abyste se mohli zlepšovat a zrychlit. Intervaly, pyramidové tréninky, fartleky, to všechno je skvělé a bude vás posouvat dále. Navíc s tím, jak se vám na jaře bude vracet nová energii to půjde velmi přirozeně, snadněji a lépe. 


Dopujte se dobrou náladou

Toto období může být pro mnohé těžké a můžete cítit neustálý psychický tlak, který je způsobený neustálými změnami a novými (ne vždy pozitivními) informacemi. Když ale vyběhnete, budete už po několika minutách cítit, jak se všechny starosti a tíha světa rozpouštějí a jak najednou všechno vypadá jinak. Po běhání je zaručeno, že budete veselejší a budete mít lepší náladu.


Zkuste i jiný sport

Jaro přeje sportům, které v zimě moc provozovat nešly, a zároveň běhání skvěle doplňují. Jízda na kole nebo na koloběžce krásně zlepší fyzičku, zapojíte i jiné svaly a při jízdě na kole nohy pěkně po běhání takzvaně ,,vyklusáte“. Pokud chcete běhat s někým, kdo není běžec a nestíhal by vám, dejte mu koloběžku a užijete si to oba, navíc si přitom můžete společně i hezky popovídat.


Text: Soňa, Running2.cz