Menu
Váš košík: 0,00 0

CrossFitový soutěžní tým Spartans Big One Fitness Brno

CrossFitový soutěžní tým Spartans Big One Fitness Brno

Datum: 25.7.2014


 

 
 
Michal Velkov

Disciplína: CrossFit
Klub: Spartans Big One Fitness Brno
Team Facebook: www.facebook.com/SpartansBigOneFitnessBrno
Nejlepší výsledky:
  • 261.místo – CrossFit Games Open 2014 (z 12700 přihlášených atletů Evropy)
  • 1.místo – Team Cross Challenge Pardubice 2013
  • 1.místo – Team Cross Challenge Liberec 2013
  • 1.místo – Team Cross Challenge Pardubice 2014
  • 3.místo – No Excuse Finals Brno 2013
  • 4.místo – HesTrez Team Invitational Challenge 2013
  • 4.místo – No Excuse Challenge Hradec Králové 2013
  • 26.místo – Central Europe Throwdown 2014 (z 1500 přihlášených atletů)
Začátky a první úspěchy: Rodiče vedli Michala ke sportu od dětství - vzhledem k faktu, že jeho maminka působila jako reprezentační basketbalistka Slovenska, byla podpora sportu v rodině samozřejmostí. Svou sportovní cestu začal v kategorii bojových sportů ve svých šesti letech, kdy jej rodiče zapsali do brněnského oddílu Tradičního Shotokan Karate TJ Tesla Brno. Zde Michal vystoupal do úrovně 3.kyu a vstoupil do České reprezentace juniorů v disciplíně sestav Kata i zápasu Kumite. V pubertě se vrhl do kopané v oddílu TJ Moravská Slavia Brno, po několika letech práce a tréninku mu ale začal scházet fyzický kontakt – přidal se tedy k týmu brněnských amerických fotbalistů Brno Alligators, za které hrál sedm sezón. Ze hry jej bohužel vyřadilo nepříjemné dvojnásobné zranění kolene, po kterém - vzhledem k omezením pohybu – přešel ke cvičení v posilovně. Michal je cílevědomým typem člověka a neumí cvičit či jakkoliv sportovat bez jasné cesty a směru, proto se jeho novým sportovním cílem stala klasická kulturistika. V průběhu kulturistického růstu se setkal s funkčním tréninkem a posléze i konkrétně s CrossFitem, kterému naprosto propadl.

Příprava na závody: „Vzhledem k neskutečné variabilitě zatížení v CrossFitu spočívá tréninková příprava pro soutěžní pojetí tohoto sportu v absolutně všestranném rozvoji atleta. Naše snaha je budovat co nejvšestrannějšího sportovce“, popisuje Michal přípravu. Jeho tréninkové zatížení je nyní následující: 7 – 9 tréninkových jednotek v týdnu, 5 tréninkových dní v týdnu, 1 den aktivního odpočinku (jiný sport či různé aerobní aktivity) a 1 den úplného odpočinku.

Vhodný jídelníček: Pro Michala je správná strava nedílnou součástí tréninkové přípravy: „Bez solidního tréninku a kvalitní výživy nelze od našeho těla očekávat maximální výkony a progresivní růst výkonnosti.“ Dbá na vyváženost jednotlivých složek – bílkoviny, tuky a sacharidy. V současné době se jeho jídelníček skládá zejména z masa, vajec, tvarohu, ořechů, ovesných vloček, brambor a rýže – to vše doplňuje správně zvolenými výživovými suplementy.

5 TOP produktů NUTREND:

 

Jana Němcová
 
Disciplíny: CrossFit
Tým: Spartans Big One Fitness Brno
Nejlepší výsledky:
  • Czech beast 8/2013 6.místo, 
  • týmové závody HesTrez invitational Wroclaw (evropské závody), 4. místo 
  • Central Europe Throwdown 2014 (evropské závody) 15. místo, 
  • týmové závody Pardubice 2014 1. místo
Facebook stránka: https://www.facebook.com/SpartansBigOneFitnessBrno?fref=ts
 
Začátky a první úspěchy: Od malička byla Jana rodiči vedená ke sportu (gymnastika, latinsko-americké tance, cyklistika, jezdectví, atletika). Atletice se věnovala celou základní a střední školu, během vysoké školy začala chodit do fitka, kde se poprvé setkala s CrsossFitem. A protože vždycky chtěla dělat sport, kde jsou opravdu tvrdé tréninky a člověk ze sebe vydá i to, co nemá, CrossFit se jí velmi zalíbil. V lednu 2013 - po 3 měsících tréninku – jela na první závody, kde obsadila 2. místo v kategorii začátečníků. CrossFit se pro Janu stal nejen sportem číslo 1 a veškerou náplní jejího volného času, ale taky životním stylem. V létě 2013 přešla do týmu Spartans Big One Fitness Brno.
 
Příprava na závody: Jana trénuje 6x týdně, z toho jsou většinou 2 dny dvoufázový trénink a jeden den tzv. active recovery, kdy chodí na hot yogu, plavat, běhat, veslovat. Celkem to tedy dělá kolem 8 tréninkových jednotek týdně.

Vhodný jídelníček: „Na stravě stojí tak 70% mého tréninku. Když špatně jím, tělo nefunguje, jak má, a okamžitě to cítím - jak na tréninku, tak mimo něj,“ říká Jana. V jejím jídelníčku najdete hlavně ovesné vločky, hodně masa, vajíčka, zeleninu, ovoce a spoustu ořechů.
 
5 TOP produktů NUTREND:


Jiří Chromec


Disciplína: CrossFit
Tým: Spartans Big One Fitness Brno
Facebook: https://www.facebook.com/jiri.chromec
Nejlepší výsledky:
  • Czech Beast Challenge Winter Edition 2013 – 1. místo
  • Team Cross Challenge Pardubice 2014 – 1. místo
  • No Excuse Finals Brno 2013 – 1. místo
  • Big One Cross Challenge Brno 2013 – 3. místo
  • No Excuse Challenge Hradec Králové 2013 – 5. místo
  • Central Europe Throwdown 2014 - 27. místo
Začátky a první úspěchy: Původně se na amatérské úrovni věnoval bojovým sportům. S CrossFitem, který jej zaujal hlavně svou variabilitou, začal v listopadu 2012 a už v lednu 2013 se zúčastnil první soutěže.

Příprava na závody: Jirkův trénink začíná v pondělí, kdy se převážně věnuje těžkému vzpírání a síle. V úterý pracuje hlavně na technikách – gymnastické kruhy, hrazda, vzpíraní (lehčí váhy), chůze po rukou, kettlebell atd. Ve středu je na řadě hodně aerobních činností jako běh, veslo aj. Ve čtvrtek trénuje opět rozvoj síly a těžké vzpírání a v pátek techniku a rozvoj metabolické kondice. V sobotu se snaží převážně věnovat atletice a tréninku na rozvíjení kondice. V neděli má volno.

Vhodný jídelníček: Jirka je zastáncem racionální stravy. Ničemu se striktně nevyhýbá, ale dává si pozor na konzumaci mouky a mléčných výrobků. A protože je CrossFit velmi fyzicky náročný, je pro něj zásadní používání kvalitních potravinových suplementů.

5 TOP produktů NUTREND:

Martin Okurek


Disciplína: CrossFit
Klub: Spartans Big One Fitness Brno
Nejlepší výsledky:
  • 1477.místo- CrossFit Games Open 2014 (z 12700 přihlášených atletů Evropy)
  • 1.místo – Team Cross Challenge Pardubice 2014
  • 9.místo – Big One Cross Challenge Brno 2013
Začátky a první úspěchy: Od útlého věku byl vedený ke sportu a to hlavně díky svému otci. Na základní škole se věnoval především cyklistice a hokeji (HC Kometa Brno). S příchodem středoškolského věku se Martin začal zajímat o bojové sporty (Whushu a Kung - Fu), ke kterým časem přibyla příprava v posilovně – a to jej úplně pohltilo. Vždy se ve fitness zajímal o disciplíny silového trojboje a Strongman disciplíny. K tomu postupným vývojem přibyl i funkční trénink, který finálně vyústil ve spojení disciplín v jen jeden sport – CrossFit. Ten se stal od června roku 2013 Martinovým sportem číslo jedna a silnou srdeční záležitostí.

Příprava na závody: „Vzhledem k variabilitě zatížení v CrossFitu spočívá příprava atleta k rozvoji všestrannosti a ne specializaci – sportovec nikdy předem neví, co jej může na soutěži potkat,“ vysvětluje Martin. Jeho tréninková příprava nyní vypadá následovně: 6 až 7 tréninkových jednotek týdně, 5 až 6 tréninkových dní týdně a striktně minimálně jeden den odpočinku týdně.
Vhodný jídelníček: Podle Martinových zkušeností je strava neodmyslitelnou součástí tréninkové přípravy. Pouze spojení zodpovědného tréninku a nutričně hodnotné a vyvážené stravy spolu s kvalitní suplementací jsou pro něj jedinou cestou k úspěchu. Jeho jídelníček se skládá zejména z vajec, masa, tvarohu, ovoce, zeleniny, vloček, rýže a brambor.
 
5 TOP produktů NUTREND:

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E,
tel: +420 583 842 510, Zákaznická linka: +420 800 750 750, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2016 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cz