Menu
Váš košík: 0,00 0

Rýsování postavy a budování svalové hmoty - je to možné zkombinovat?

Datum: 25.2.2014

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co za výživu byste mi doporučili. 3x týdně hraji závodně florbal a k tomu 3x týdně, asi půl roku, chodím do posilovny. Někdy se stane, že jdu do posilovny a hned poté na florbalový trénink. Doposud jsem užíval MASS GAIN, 45 min před a 10 min po zátěži. Chtěl bych vyrýsovat nohy a břicho, které mám "oplácanější" a nabrat svalovou hmotu v horní části těla. Mockrát děkuji za odpověď. Je mi 19, měřím 180 cm a vážím 80 kg. Kromě MASS GAIN ještě používám během tréninku ionťák UNISPORT.

Samozřejmě je obtížné udělat z posilovacího tréninku jakousi směs silově objemového a rýsovacího tréninku, protože se jedná o dva metodicky protikladné postupy.
Optimální by bylo, nejprve se zaměřit na jedno a pak na druhé - tedy nejprve třeba aplikovat pouze silově objemový trénink a po určité době (až naberete objemy a sílu) zařadit rýsovací trénink. Přesto je možné do určité míry oba postupy zařadit souběžně, a to konkrétně u vás následujícím způsobem.
Na horní svalové partie zařadit silově objemový trénink (těžší váhy, nižší počty opakování - 6 až 10, delší přestávky mezi sériemi - dvě až tři minuty, preference základních cviků apod.) a ten by byl v rámci děleného tréninku samostatný, tedy trénink A.
Na spodní svalové partie - nohy, břicho, spodek zad apod. zařadit rýsovací trénink (nižší váhy, vyšší počty opakování - 15 až 20, krátké přestávky mezi sériemi - cca jedna minuta, spíše izolované a tvarovací cviky, speciální intenzifikační postupy - dopomoc, supersérie, kombinace, redukované série) - a to by byl trénink B.
Oba tréninky pravidelně střídejte, ať již budete cvičit třikrát nebo by bylo lépe čtyřikrát týdně.
 
Výživa hraje rozhodující roli, ať již chcete nabrat svalovou hmotu nebo vyrýsovat, či ve vašem případě v podstatě obojí. Navíc potřebujete při florbalu uchránit svalovou hmotu před katabolickými procesy (florbal je při nabírání svalové hmoty "rušivý element").
 
Volba gaineru je na místě a i způsob, jak MASS GAIN používáte, je v pořádku. Jen když budete mít skutečně hodně velké tréninkové dávky a budete hodně unaven, můžete si po tréninku florbalu dát i dvě dávky gaineru. Je třeba ovšem zvýšit i příjem bílkovin a tedy zařadit proteinový koncentrát - doporučuji po posilovacím tréninku, ať již se jedná o rýsovací či silově objemový, dát si cca po hodině až hodině a půl WHEY CORE 100. Tzn. bezprostředně po tréninku si dejte  MASS GAIN a pak cca 1,5 hod po tréninku si dejte protein, tedy WHEY CORE 100.

Pokud trénink florbalu navazuje na posilovací trénink je třeba "uchránit" svalovou hmotu a zařadit větvené aminokyseliny těsně před koncem posilovacího tréninku, doporučuji AMINO BCAA MEGA STRONG. A po kombinaci posilovací trénink + florbal si dát dvě dávky MASS GAIN.
BCAA Vám doporučuji i před každým tréninkem florbalu. Rovněž by bylo možné si mezi posilovacím tréninkem a florbalem dát energetický gel ENDUROSNACK, a to v případě, že nebudete cítit dostatek energie na následující trénink. Případně v případě energetické krize při tréninku florbalu můžete použít tablety CARBONEX.

Před spaním doporučuji na regeneraci svalové hmoty "pomalé" bílkoviny kaseinového typu, a to buď tvaroh nebo lépe speciální protein COMPRESS N.T..

Seznam produktů

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E,
tel: +420 583 842 510, Zákaznická linka: +420 800 750 750, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2016 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cz