Spouštěcím mechanismem k
Lopraisově angažmá bylo definitivní odřeknutí účasti v závodu ze strany Davida
Vršeckého. „Tým nechal rozhodnutí na mne, čehož si na jedné straně velice
vážím, na straně druhé na mne naložil strašnou odpovědnost. Vyjádření lékařů
sice nebyla o kategorickém zákazu účasti, zároveň mi ale nikdo nepotvrdil, že
budu schopen dvoutýdenního plnohodnotného provozu,“ potvrdil David s tím,
že se Dakaru 2017 zúčastní v roli vedoucího technické sekce.
„Davidova rozhodnutí na
jedné straně litujeme, o to více si ale ceníme jeho odpovědnosti k týmu,“ konstatoval týmový manažer Jan Kalivoda, před kterým
stál nesnadný úkol v podobě angažování druhého jezdce. „Měli jsme v hledáčku
několik pilotů. Martin Prokop dojel na Baja Aragon s Phoenixem druhý, své si za
volantem Phoenixe užil i Tomáš Ouředníček. Intenzivní jednání jsme vedli rovněž
s Karlem Trněným,“ rekapituluje Jan Kalivoda dění několika posledních
měsíců. Nakonec zaúřadovala svým způsobem náhoda v podobě účasti Aleše Lopraise
na jedné z testovacích akcí.
„Vedením týmu mi byla
nabídnuta možnost svezení v poslední evoluci dakarské Tatry Phoenix. V té době
Buggyra testovala na polygonu v Kopřivnici, což jsem měl kousek od domova,“ říká Aleš Loprais startující nově pod křídly
Instaforex Tatra Buggyra Racing týmu, kterého doplní Jan Tománek a Jiří Stross.
„Pochopitelně mě to zajímalo, poslední zkušenost s Tatrou jsem měl v roce
2014, kdy jsem testoval Fat Boye.“
Přestože má rodina Lopraisů s
unikátním konceptem podvozku Tatra dlouholeté zkušenosti, nový Phoenix Aleše
velmi příjemně překvapil. „Dostali jsme se do stádia, kdy k mému vstupu do
týmu chyběl pomyslný krůček. Ten jsme nakonec společnými silami učinili, proto
jsme operativně nastavili sérii testování na Slovensku a v Maďarsku, během
kterých proběhnou finální úpravynastavení tlumičů a stabilizace pro můj styl jízdy. Je to pro mě velká
výzva, protože spolu s Martinem Kolomým máme na výrazný úspěch.“
S novým členem týmu nemá
sebemenší problém ani Martin Kolomý. „Angažování Aleše považuji za velmi
povedený krok. Cesta k úspěchu celého týmu vede přes větší počet stejně
rychlých jezdců. Navíc v minulých dvou letech nasával Aleš atmosféru v
zahraničních týmech a věřím, že jeho poznatky pro nás mohou být hodně zajímavé
a inspirativní.“
Tým Tatra Buggyra Racing
postavil ve svém technologickém centru v Roudnici nad Labem druhý speciál Tatra
Phoenix, do jehož kabiny usedne Kolomý s bratry Kiliany. „Posledních čtrnáct
dnů bylo na dílně hodně rušno. Velké díky patří mechanikům, kteří stihli
Phoenixe s pořadovým číslem dva dodělat. Třídenní testy dopadly na výbornou,“ hodnotil
úsilí celého týmu David Vršecký, pod jehož vedením nový speciál vznikal.
MARTIN
KOLOMÝ
- 1 vítězná etapa na Rally Dakar
- 3 vítězství FIA Cross Country World Champ. 2016
- 1 vítězství FIA Cross Country World Champ. 2015
- Mistr čínského truckového šampionátu 2015
- 5. místo - Rally Dakar 2013 7. místo - Rally Dakar 2015
- 17. místo - Rally Dakar 2016 1. místo – El Chott Rally 2011
ALEŠ
LOPRAIS
- 8 vítězných etap na Rally Dakar
- 3. místo - Rally Dakar 2007 3. místo - Dakar Series CER 2008
- 3. místo - Silk Way Rally 2009
- 4. místo - Silk Way Rally 2010
- 1. místo - Silk Way Rally 2011 4. místo - Silk Way Rally 2012
- 6. místo - Rally Dakar 2013
- 6. místo - Rally Dakar 2014
- 4. místo - Rally Dakar 2015
- 2. místo - Rally Oil Libya Maroc 2016
BUGGYRA
- tým 9-ti násobný EVROPSKÝ šampión
- v kategorii RACE - jednotlivci (2007, 2008, 2009)
- v kategorii RACE - týmy (2007, 2008, 2009, 2015)
- v kategorii SUPER RACE - jednotlivci (2002,2003)
- 5x Světový Rychlostní Rekord
- 1km (letmý start) 281,723 km/h – Dubai 2004 (UAE)
- 1km (pevný start) 171,878 km/h – P. Týnec 2008 (CZECH)
- 100 km (pevný start) 185,316 km/h*– Dekra Test Oval 2013 (GER)
- 100 Miles (pevný start) 186,755 km/h*– Dekra Test Oval 2013 (GER)
- 1h (pevný start) 187,518 km/h*– Dekra Test Oval 2013 (GER)