Jak pečovat o pokožku, když trénujete i v zimě venku | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Jak pečovat o pokožku, když trénujete i v zimě venku

Jak pečovat o pokožku, když trénujete i v zimě venku

Datum: 18.11.2020

Sport milujete a tak makáte celý rok, i když je chladno, mráz, vítr a nepříznivé počasí. Co na to ale vaše kůže? Je suchá, citlivá a dokonce i někdy bolestivá? Proto i sportovec potřebuje vhodnou péči.

Na naši kůži nemá vliv jenom počasí. Když se k tomu přidá střídání teplot  - kdy chodíte z chladného venku do přetopených místností, přesušený vzduch doma, neustálé nošení mnoha vrstev oblečení, sprchování se v příliš teplé vodě, nadměrná hygiena či používání nevhodných a příliš agresivních kosmetických přípravků - to všechno v kombinaci s dlouhými pobyty venku při sportování narušuje ochrannou hydro-lipidickou vrstvu kůže. Ta pak vysychá, loupe se, je podrážděná, začervenalá a může i praskat, což je velmi bolestivé a špatně se to pak hojí. 

 

Obličej

Je jediným místem na těle, které stále zůstává odhalené a působí na něho všechny povětrnostní vlivy. Proto je důležité pleti dodat ochranu, zejména pokud jdete ven. Ideální jsou výživné krémy, které na pleti vytvoří ochranný film, a tak kůži nebude vadit mráz, vítr, sněžení ani výkyvy teplot. Tyto krémy také v kůži skvěle zadrží hydrataci, která je pro správné fungování kůže důležitá. Pokud jste na horách nebo trávíte čas na sněhu, nezapomínejte na UV ochranu. I když se zdá, že slunce moc nesvítí, UV záření je silné a můžete se tak snadno spálit, což je nejen nepříjemné, ale hrozí pak i riziko vzniku rakoviny kůže. 

Rty

Tenká kůže rtech není sama schopná se promašťovat, proto v chladu obzvlášť potřebuje výživu a ochranu. Skvěle k tomu poslouží balzámy na rty, které nutné používat i několikrát denně. Myslete na to, i když jdete sportovat. Nic totiž není tak nepříjemné, jako loupající se kůže na rtech, praskání kůže až do krve. Pokud si rty budete navíc stále olizovat, a to zejména ve velkém chladu a v mrazu, tak to bude ještě horší. SOS řešením je suchou kůži „obrousit“ speciálním peelingem nebo mokré rty promasírovat kartáčkem na zuby. Pak je hned namazat nebo na ně dát na několik minut velkou vrstvu medu, která je vyživí a zvláční. 

Tělo

Připomíná vaše kůže na těle smirkový papír, je vysušená, svědí a pálí? To je v zimě běžné. Zapomeňte proto na mytí, sprchování a dlouhé koupání se v horké vodě. Ideální je vlažná až mírně teplá voda a místo klasických mýdel používejte raději sprchové oleje. Ty kůži neodmastí, naopak již o ní už při mytí pečují. Po každém mytí kůži natřete tělovým mlékem nebo ještě lépe na vlhkou pokožku aplikujte tělový olej. Nekvalitnější jsou ty za studena lisované a v bio kvalitě – například mandlový, kokosový, jojobový. Kůže je skvěle přijímá, výborně fungují, regenerují, hydratují. Jako sportovci navíc můžete používat oleje, které jsou obohacené třeba o aktivní látky-  arniku, kafr, mentol, které ulevují namoženým svalům. 

Ruce

Pokud nenosíte rukavice a neustále si myjete ruce (což je v této době velmi důležité) není se čemu divit, že jsou pak velmi suché a některá místa jsou velmi bolestivá, až tak, že můžou vznikat i stroupky. Proto sportujte v rukavicích, existují tenké, funkční, které vám při pohybu nebudou vadit a ruce se v nich nebudou potit. Nebo kůži vždy před odchodem ven namažte výživným krémem na ruce nebo třeba bambuckým máslem. Vytvoří ochrannou bariéru na kůži a vaše ruce budou v pohodě. 

Náš tip: 

Pro zdravou kůži v nejenom v chladném období je důležité ji vyživovat také zevnitř. Výborně fungují Omega 3 – nenasycené mastné kyseliny. Doporučujeme proto pravidelně užívat přípravek Nutrend OMEGA 3 PLUS SOFTGEL CAPS, které obsahují kromě vysoce koncentrovaných Omega 3 mastných kyselin z prémiového rybího oleje ančoviček také prospěšný vitamín D. 

Text: Soňa, Running2.cz