Nepodlehněte bacilům! | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Nepodlehněte bacilům!

Nepodlehněte bacilům!

Datum: 27.9.2019

Máte také zkušenost, že si na vás zasedne kdejaký bacil, a navíc zrovna téměř hned po zakoupení permanentky na pravidelné cvičení? I taková rýmečka dokáže pěkně znepříjemnit den! Nedejte bacilům šanci a podpořte svou imunitu:

1. VÝŽIVOVÁ STRATEGIE

Vrhněte se na barvičky! - Obecně platí, že nejvíce antioxidantů má zelenina a ovoce, které jsou zbarveny zeleně, žlutě, oranžově nebo červeně. Vybírejte různé druhy, abyste zajistili synergický účinek několika typů antioxidantů. Nejlepší volbou budou vždy čerstvé plody, ale někdy mohou být vhodnou náhradou i ty zmrazené nebo sušené.

Experimentujte v jídle. Jelikož dobrý stav těla podporuje zdravá výživa, zkuste svůj jídelníček obohatit například o nové druhy koření (koriandr, kurkuma, kajenský pepř, skořice, hořčičné semínko,…). Vhodně přidejte do jídel čerstvé bylinky (lístky oregana, meduňky, rozmarýnu, šalvěje, majoránky, bazalky nebo petrželky), také česnek, křen nebo chilli papričky. Pokud však máte rozladěný či citlivý žaludek, měli byste si dát na pikantní jídla spíš pozor.

Ořechy, semena a bobule - všechny obsahují velké množství užitečných látek společných a jsou také bohaté na zdroje zinku a selenu. Studie potvrzují, že lidé s nedostatkem těchto živin (zejména v pokročilejším věku) bojují s různými infekcemi. Zinek a selen mají antioxidační účinky, antibakteriální účinky a poskytují rychlejší zotavení imunitních buněk.

Dopřejte si pravidelně lososa či tuňáka. Tučné mořské ryby a potraviny s vyšším podílem omega-3 mastných kyselin by měly mít své pevné místo ve vaší stravě, protože potlačují zánětlivé procesy. Rovnováha omega-3 a omega-6 mastných kyselin podporuje funkci imunitního systému a snižuje výskyt alergických příznaků.
  
Kdy jste si dopřáli trochu kysaného zelí? Dodejte svému zažívacímu traktu živé bakterie z fermentovaných nejen mléčných výrobků, a to nejlépe denně. Takzvané probiotika pomáhají zachovat lepší úroveň flóry a fauny v naších střevech, kde existuje mnoho imunitních buněk.
  
Výrazně se snažte omezit konzumaci jednoduchých cukrů, protože obecně máme sklony přijímat je ve vysokém množství vysokých množstvích (sladkosti, bílé pečivo, výrobky z bílé mouky, slazené nápoje a podobně). Právě zvýšená konzumace cukru je odpovědná za oslabení imunity, vyvolává záněty a může být spouštěčem různých nemocí.
  
Samozřejmostí by měl být i kvalitní pitný režim, do kterého může spadat i pití zeleného čaje, který je rovněž bohatým zdrojem antioxidantů. V chladnějším období prospěje vyměnit šálek se studenou vodou za čaj, ale ani horká voda s citrónem vám rozhodně neublíží. Perfektním partnerem nejen při kašli a nachlazení je zázvor a z něj připravený horký nápoj. Do šálku dejte 2 polévkové lžíce čerstvě nastrouhaného kořene zázvoru a přelijte vařící vodou. Nechejte odstát 5 až 10 minut a případně přislaďte medem.

Nezavrhujte doplňky stravy. Jisté nedostatky a přešlapy v stravování mohou být vhodně doplněny kvalitními suplementy. Především v obdobích zvýšené potřeby (vysoká psychická a fyzická zátěž, cestování, oslabení organismu, změny klimatu a podobně) oceníte MULTIVITAMIN COMPRESS CAPS, VITAMIN C se šípky či OMEGA 3 PLUS s vitaminem D.
  
2. POHYB
Sedavý styl života a přetopené místnosti vám rozhodně nos ani hlavu nepročistí. Z pohledu posílení imunitního systému stačí být aktivní alespoň po dobu 30 minut denně. Nemusí se jednat hned o intenzivní cvičení v posilovně, nýbrž i běžnější aktivity - byť jen obyčejné procházky, kolo, brusle nebo kolektivní sporty.
 
3. OTUŽOVÁNÍ
Hned se nevrhejte do studené vody, správné otužování má totiž své zásady! Pro začátek zkuste drobnosti: víc větrejte doma i v práci. Zkuste na noc spát pod teplou dekou, ale v chladné místnosti.
 
4. REGENERACE
Nesmíme zapomenout ani na spánek a regeneraci. Ne vždy se povede spát doporučovaných 7-8 hodin, ale pamatujte a hlavně praktikujte „ráno moudřejší večera“, protože v opačném případě se dříve či později spánkový deficit podepíše na vašem zdravotním stavu a psychice.
  
5. STRES
I bacily a viry se vám budou víc vyhýbat, když budete v psychické pohodě. Naučte vhodně relaxovat a kompenzovat pracovní vytížení. Naordinujte si pravidelně saunu, masáže nebo jen domácí pohodu ve vaně. Co kino, divadlo či příjemné posezení s přáteli?!

Buďte FIT!

S pozdravem
Mgr. Janka Pálešová
Výživová poradkyně, autorka článku

Seznam produktů