Při své premiéře mezi trucky si Martin Prokop dojel pro skvělé druhé místo.
Martin Kolomý a bratři Kiliani si dojeli pro vítězství již v pátečním prologu a jasně ukázali, co od Baja Aragon 2016 očekávají. To zopakovali i v první sobotní speciále. Odpoledne však přišly problémy s brzdami a defekt pneumatiky, jejíž výměna stála českou posádku mnoho času. Tatra 815 Fat Boy se tak propadla na druhé místo s více jak půl minutovou ztrátou na vedoucího Prokopa. „Zítra je před námi ještě spousta kilometrů, takže máme čas to ještě vylepšit,“ sliboval po sobotě Kolomajz.
Martin Kolomý vyhrál i nedělní poslední test a obsadil tak konečnou první pozici. „S letošním ročníkem Baja Aragon jsem spokojený. Najeli jsme spoustu kilometrů a ještě k tomu s úspěšným koncem. Technika držela, tým fungoval na jedničku. Věřím, že takto budeme pokračovat i v následujících podnicích světového šampionátu Cross-Country soutěží,“ nešetřil chválu Martin Kolomý.
„Dnešní souboj s Martinem jsem viděl pozitivně, protože se nám jej podařilo asi na dvacátém kilometru dojet, jen nebylo kde předjet. Pak měl ale technické problémy a my se dostali dopředu. Naštěstí pro kluky mohli pokračovat dál, takže jsme získali vytoužený double. Jinak bych Prsta jako týmového kolegu na Dakar určitě bral. Je to super kluk a rychlý jezdec. Uvidíme, co přinese čas,“ dodal vítěz španělské rallye.
Martin Prokop měl vstup do soutěže ztížený, když si musel zvykat na velký truck na úzkých cestách. „Asi jsem si to představoval jednodušeji, ale ten začátek, to bylo šílený. Auto je hodně velký a tady je to zase hodně úzký a technický. Nevěděl jsem, co s tím mám dělat. Byla to pěkná divočina,“ uvedl Prokop. Martin se však s Tatrou Phoenix rychle sžíval a po sobotě se dostal dokonce do čela. „Ano, jsem teď první, ale Martin dělal gumu. Ambice pro zítra určitě nejsou dojet první, ale dojet až do cíle,“ avizoval Prokop před nedělním závěrem. Jezdec světového šampionátu však nechtěl Kolomému dát nic zadarmo.