Co dělat, aby se vám lépe běhalo? | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Co dělat, aby se vám lépe běhalo?

Co dělat, aby se vám lépe běhalo?

Datum: 15.12.2020

Zda vám to dnes půjde nebo ne, závisí na plno faktorech. Pokud z běhání chcete vytěžit co nejvíce a také si ho užít, tak určitě dodržujte toto:

Přemýšlejte nad jídlem

Jídlem se toho dá tolik zkazit! Sami jsme si to na vlastní kůži už několikrát vyzkoušeli. Klasické velké jídlo (například oběd nebo večeře) je vhodné jíst minimálně dvě hodiny před během. Jinak tělo nebude mít čas vše strávit a vy poběžíte s plným žaludkem, takže vám to bude všechno „skákat“ a budete se cítit jako koule, takže to určitě moc dobře nepůjde. Pokud ale budete zase úplně hladoví, nebudete mít dostatek energie. Do půl hodiny před během je vhodný kousek banánu nebo nám skvěle vyhovuje Nutrend proteinová kaše, nebo si zakousněte kousek tyčinky, například Just Fruit nebo Mixli. Skvěle chutnají, zaženou hlad a vám pak půjde běhání lépe a snadněji. 

 

Nezapomínejte ani v zimě na dostatečnou hydrataci

Když je chladné počasí, necítíme takovou potřebu pít, jako v létě a v horku. Jenže pokud je organismus dehydrovaný, tak je unavený, jede velmi ztěžka a nepoběží se vám dobře. Navíc při běhání toho hodně vypotíte, takže pak budete unavení a vyřízení. Neznamená to ale, že před během najednou vypijete půl litru pití. Hydratovat byste se měli pravidelně, po celý den a klidně v menších dávkách. My milujeme vodu Nartes, která výborně chutná. Střídáme neperlivou s jemně perlivou. Taktéž po běhu se snažíme hned doplnit tekutiny. Velice nám vyhovuje Magneslife active drink, který tělu dodá, co mu chybí a zlepší i jeho regeneraci. 

 

Kvalitně spěte

Každý má potřebu spánku jinou. Pokud však ale dlouhodobě nemáte kvalitní spánek, nebo je příliš krátký, tak jak má pak tělo jet na výkon, když není dostatečně odpočaté? Aby se vám lépe usínalo, je vhodné chodit spát každý den přibližně ve stejný čas a stejně tak i vstávat. Zejména v zimě má tělo velmi rádo určitou rutinu a pravidelnost. Před spaním nepijte žádné povzbuzující nápoje, jako kávu, zelený nebo černý čaj. Nedívejte se do počítače ani na sociální sítě. Místnost, kde spíte, by měla být temná, dostatečně vyvětraná. Skvěle na dobré usínání pomáhá aromaterapie. Než půjdete spát, natřete celé tělo levandulovým přírodním olejem nebo si éterický olej dejte do aroma difuzéru a provoňte s ním ložnici. 

 

Správně se oblékejte

Nevhodné sportovní oblečení je peklo. Když se navlečete příliš, bude to jako bikram saunový běh. Budete se potit a půjde to ztěžka. Vždy myslete na to, že je důležité oblékat se tak, jako by bylo o deset stupňů více. V zimě vám sice bude zima když vyjdete ven, ale až se rozběhnete, tělo se zahřeje a bude vám dobře. Pokud se oblečete zase málo, budete jen mrznout. Nezapomínejte, že tělo ztrácí nejvíce tepla rukama a hlavou. Proto vždy noste čelenku, funkční čepici a funkční rukavice. Budete se cítit o mnoho lépe!

 

Dostatečně regenerujte

Jedete stále na plný plyn? Chyba. Tělo potřebuje regenerovat. Jeden den v týdnu se tréninku vyhněte a raději běžte do sauny, vychutnejte si masáž nebo uvolněte svaly ve vířivce – například v Nutrend Worldu. Pokud nemáte čas na masáže a někam chodit k odborníkům, tak doma používejte masážní válec, dejte si občas teplou uvolňující koupel nebo zkuste automasáž svalů pomocí speciálních olejů či emulzí, které obsahují mentol, kafr, arniku a další aktivní složky, které napomůžou skvělé regeneraci. 


Text: Soňa, Running2.cz