Co mi nejvíc pomáhá při letním běhání | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Co mi nejvíc pomáhá při letním běhání

Co mi nejvíc pomáhá při letním běhání

Datum: 6.6.2019

Pro někoho je to nejlepší běžecké období, pro jiného velká zátěž. Jak si užít běhání se stoupajícími teplotami co nejlépe? Zde jsou moje tipy, co mi funguje nejlépe.

Promyšlená hydratace
Čím více je horko, tím více piju. Normálně si v hodinovém tréninku vystačím bez pití, ale když je více, než 25 stupňů, tak mám vždy s sebou lahev s vodou nebo ještě lépe ISO drinxem, který doplní všechny ztracené minerály. Nikdy ale neběhám s lahví v ruce. Při horských závodech mám s sebou speciální běžeckou vestu, kde jsou speciální soft lahve. Při běhání ve městě mám ledvinku s malými lahvičkami nebo si pití nechám v autě a napiju se těsně před během a hned po doběhu. V Praze je pracích ( třeba ve Stromovce) také pár „pítek“, kde se dá při tréninku kdykoliv občerstvit a umýt si také obličej a zchladit se vodou na zadní straně krku. To mi hodně pomáhá.
  
Ochrana proti slunci
Při běhání nemám čas se mazat a proto před ním používám přípravky, které kvalitně ochrání moji kůži, nelepí a nevadí jim ani pot. Vybírám si bio kvalitu, která kůži nezatěžuje. Na obličej mám tónovaný ochranný krém, takže už nemusím používat ani make-up a na ruce, krk či na nohy používám tekutou emulzi, která je se hned vsákne a vůbec o ní pak nevím. Na hlavě v létě nosím čepici. Kšilt mi chrání oči i obličej a také jen tak nedostanu úpal. Když je velké horko, čepici si namočím do vody a ta pak při běhu krásně chladí.

Poslouchám svoje tělo
Vím, že není dobré za každou cenu jít proti tomu, co mi tělo dává za signály. Když jsem hodně unavená a teplo mi bere energii, tak běhat jdu, ale upravím tomu také svoje tempo. Běžím prostě pomaleji a také si vybírám trasy pod stromy, které zajišťují chládek. Ideální je pro mne ale trénovat ráno nebo ještě lépe večer, kdy už tolik nepraží slunce a teploty trochu klesnou. Nedělám to ale vždy, moje tělo musí být na závody připravené do
všech podmínek.  
 
Text: Soňa, Running.cz