Jak opět dodat energii svému tréninku | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Jak opět dodat energii svému tréninku

Jak opět dodat energii svému tréninku

Datum: 24.6.2020

Trénujete tak nějak ze setrvačnosti a přestává vás to bavit? Dejte svému běhání nový rozměr!

Běhejte z práce

Často se na nás toho valí spousta ze všech stran. Pak si lámete hlavu, kdy jít běhat a jak to všechno stíhat? Naplánujte si cestu do práce nebo z práce jako běžecký trénink. Běhat se dá i ve městě, a když si trasu dobře připravíte, nemusí být ani tak dlouhá. Pokud v práci nemáte sprchu, běhejte cestou z práce. Svoje oblečení a věci si dejte do běžeckého batůžku, když je kvalitní, tak vám vůbec nebude překážet ani vadit. Trasy můžete měnit a nevyhýbejte se ani kopečkům nebo schodům. Díky tomu se budete posouvat dále.

 

Zajděte si k odborníkům

Je dobré znát svoje tělo a vědět, jak funguje a jak si poskládat trénink. Alespoň jednou do roka proto absolvujte zátěžový test, který přesně určí, jak na tom právě jste a jak trénovat, i co jíst a v jaké tepové frekvenci se pohybovat. Odborník vám pak na základě výsledků může sestavit tréninkový plán na míru, díky kterému se určitě budete zlepšovat. 

 

Odměňujte se

Už dlouho toužíte po vysněných běžeckých botách nebo po nějakém zajímavém závodě či zajímavé běžecké výbavě? Tak si to dejte jako odměnu. Zkuste si dát nějaký cíl, ke kterému budete postupně směřovat, například zkuste zvládnout uběhnout deset kilometrů pod hodinu nebo pod padesát minut, uběhnout půlmaraton apod. Když cíle dosáhnete, odměnu si nadělte. 

 

Zkuste zapojit rodinu

Neustále řešíte s jinými členy rodiny, že kvůli běhání a závodům nejste doma? I když neběhají, můžou být s vámi. Skvěle budou vašemu tempu stíhat na kole nebo na koloběžce, a to dokonce i děti. Naopak možná budete muset ještě zrychlit. Naplánujte si zajímavý výlet a vyrazte celá rodina. I při běhání se dá povídat a zažít spousta věcí a legrace. 

 

Přidejte k běhu ještě jiný sport

Běhání je skvělé, ale zapojujete do něho pořád ty stejné svaly. Proto je potřeba ho střídat i s jinými sporty. Výborné je plavání, kdy posilujete úplně všechny svaly, a přitom nezatěžujete klouby. Běžci mají často zkrácené svaly, tady zase pomůže jóga, která tělo krásně protáhne, dodá mu energii a pružnost. 

 

Odpočívejte

Pokud se cítíte stále unavení, možná je tělo přetížené. Nezapomínejte proto také regenerovat, je to důležitější, než si myslíte. Jeden den týdnu si klidně můžete dát volno, raději si zajděte na masáž, do sauny, vířivky nebo jen tak si posedět s přáteli či jděte na procházku. Volný den si hlavně užijte a nezatěžujte mysl zbytečnými výčitkami. 


Text: Soňa, Running2.cz