Markéta Baginská | NUTREND.cz - Oficiální e-shop
Menu
Váš košík: 0,00 0

Markéta Baginská

Markéta Baginská

Datum: 19.4.2018

 
 
Stručné představení:
 
Mé jméno je Markéta Baginská – vám zřejmě známější přezdívka Bagi, či pro některé lépe zapamatovatelná Činka a Brokolice. Jsem obyčejná holka z vesnice, která propadla lásce ke dřině, těžkým tréninkům a sportu jako jednomu velkému celku. V roce 2015 jsem úspěšně absolvovala svůj trenérský rekvalifikační kurz a začala se naplno věnovat své kariéře. Působím jako osobní fitness a kondiční trenér v Ostravě a předcvičuji obrovskou řadu skupinových lekcí.
 
Trénování pro mě není jen povolání, ale hlavně radost. Radost z toho, že mohu pomáhat ostatním a ukázat cestu lidem, kteří opravdu chtějí a mají zájem pro své tělo a zdraví něco udělat. Sport, pohyb a zdravý životní styl se stal nejen mým koníčkem, ale každodenní součástí mého života. Vaření zdravého jídla, krabičkování a následné trénování pro mě v žádném případě nikdy není na obtíž, ba naopak. Tohle vše mi přináší radost, psychické uvolnění a s tím i pozitivní přístup k životu samému. Zkrátka se řídím motem „Motivace je to, díky čemuž začnete. Zvyk je to, díky čemuž v tom budete pokračovat.“
 
Sportovní minulost:
 
Jak již asi víte, opět se snažím najít cestu zpátky na dráhu toho „úspěšného“ běžce, kterou jsem před pár lety, díky neustálé chuti zkoušet něco nového, opustila. Ale víte, jak tomu bývá - dokud si člověk sám nevyzkouší a neosahá vše, co by jej mohlo bavit, nemůže si říct co ano, co ne, a už vůbec si nemůže vážit toho, co měl – Což vám zřejmě neřeklo téměř nic, proto Vám povím celý svůj příběh hezky od začátku.
 
Ke sportu jsem byla vedena aktivní výchovou mých rodičů už jako malé dítě. Od jízdy na kole, přes extrémní dlouhé túry v Tatrách, plavání, kolečkové brusle, lyže, běžky, výjezdy do Alp, plavání a tak dále. (S výjimkou
gymnastiky a plavání, to našim vyčítám dodnes :-D) Zkrátka jedno velké aktivní dětství.  
 
Rodiče mě naučili hodně a já, co se sportovních aktivit týče, mohla dělat téměř vše, co jsem si umanula. A že jsem si teda „manula“ docela často.
 
Přes házenou, plavání, volejbal, tancování – od břišních, country tanců k street dance až nakonec k závodní hře badmintonu, který jsem hrála asi nejdéle ze všech sportů vůbec. Pět tréninků v hale s vytížením čtyř dní v týdnu a víkendovými turnaji zakončil rostoucí věk a jakási touha odtrhnout se od klasiky a zkusit pro změnu zase něco jiného.
 
 Vždy jsem byla více individualista, než team player, proto jsem již v té době zřejmě vyhledávala něco, kde nebudu muset být na nikom jiném závislá, spoléhat se pouze na sebe a bojovat pouze za sebe.
 
Ani už nevím, proč tomu tak tenkrát bylo, ale jednoho dne jsem si obula tenisky a řekla si, že zkusím vyběhnout do našeho vesnického okolí.
 
Nevěděla jsem kde, ba už vůbec jak, ale věděla jsem, že chci běžet. A co jsem chtěla, to jsem musela mít. Běhání mě již po chvíli pohltilo natolik, že jsem začala běhat každý den a začala na sebe klást větší a větší nároky. Začala jsem se zaměřovat na rychlost, kilometráž, až jsem se jednoho dne rozhodla přihlásit na svůj první závod.
 
Dodnes si pamatuji ten večer, když jsem seděla s našimi v obýváku, brouzdala po internetu a spontánně klikla na reklamu nočního závodu „night run“ a záhy poslala svou registrační přihlášku. Zkusila jsem to a hned při mém prvním závodě jsem stála na třetí příčce s bronzovou medailí a časem 43 minut na trati 10 kilometrů.  Brečela jsem radostí jak já, tak můj táta, protože to nečekal opravdu nikdo. Byla jsem šťastná a měla jsem chuť dostat se dál. No, vlak se rozjel a vy si asi dokážete představit, co se dělo poté. Jeden úspěch a já chtěla více -  takže netrvalo dlouho a se závoděním se u mě roztrhnul pytel. Co víkend na startovní čáře, to víkend s medailí na stupni vítězů. Dodnes to nechápu.

Po půl roce „běhání jen tak pro sebe“ se mi podařilo vyhrát dva české poháry v běhu do Vrchu v kategorii Juniorů, druhé příčky na různých mezinárodních závodech, uběhnutí svého osobního rekordu na trať 10 kilometrů, který byl v té době 37:50, až k vítězství na Mistrovství Republiky v Extrémním 24 hodinovém Horském Maratonu, kde jsem na Lysou Horu vystoupala během jedné noci 10x.

Šlo to tak nějak samo – neříkám, že jsem nemakala, to vůbec ne, strávila jsem tréninkem minimálně okolo 3-4 hodin denně (což nebylo úplně ideální, to už taky vím), ale šlo to tak nějak od ruky, že jsem si toho úspěchu zřejmě moc nevážila a pořád vyhledávala něco jiného.

Posedlá fotkami krásně vypracovaných bikiny fitnessek na sociálních sítích mě postupně od běhu přemohla touha stát se jednou z nich.  V té době jsem nevěděla, co za těmito fotkami stojí. Tak jsem si to chtěla vyzkoušett na vlastní kůži. Cvičit jsem uměla, v čem jsem se však nevyznala vůbec, byla jakási celá systematická příprava a dieta, která v mém případě znamenala 7 dní v týdnu jíst okurky a tuňáka – proto jsem na to více doplatila, než uspěla.
  
Po ukončení této závodní sezóny jsem díky mé skvělé neznalosti (která nikoho neomlouvá) nabrala dobrých – Zdůrazňuji DOBRÝCH – 12 kilo. Trénovala jsem stejně jako doposud, jedla zdravě jako PŘED závodní dietou a i přesto šla váha rapidně nahoru. Aneb jak se říká, žádný učený z nebe nespadnul a Jojo efekt byl v mém případě silnější, než já. Ale zdůrazňuji – VELKÉ ALE! Splnila jsem si další bod na mém seznamu životních přání a probojovala se na Mistrovství České Republiky v kategorii Bikiny fitness do 164 cm, kde jsem se umístila na pátém místě. Takže na to, jaká katastrofa to byla – to nebylo špatné.
  
Posilování mě bavilo, ale chyběla mi tam taková ta perlička, kdy jedete na sekundy, čas a chcete být zkrátka nejlepší.  Proto jsem hledala sport, (opět), u kterého bych mohla trénovat jak sílu, tak dynamiku a zároveň sledovat právě ty uběhlé vteřiny a překonávat sebe samotnou. Jednoduše jet na výkon, ne na vizualitu a zase dřít.  

Tuhle mezeru vyplnil Crossfit, kde jsem zapojila jak cvičení s vlastní váhou, hrazdu, tak také těžké osy a gymnastiku. Sport, který z vás dokáže udělat takový „flexibilní stroj“. Crossfitu jsem se věnovala přes rok a půl. Dokonce se mi také povedlo úspěšně absolvovat zahraniční závody, kde jsem se umístila na hezkém čtvrtém místě. (Takže další puntík na seznamu přání odškrtnut). Tento styl tréninků mě opravdu bavil a stále baví. Jen potom, co jsem prodělala první zranění, jsem začala být opatrnější a crossfitové prvky začala zařazovat doplňkově a začala zase více běhat - A jak se říká, vše se děje z nějakého důvodu, a mě tato cesta přivedla zpátky tam, kde jsem teď.

Ani nevím, jak se to vše rychle semlelo, ale stalo se. Rozhodla jsem se to vzít právě od toho přetrhnutého provazu, kde jsem jej těch pár let zpátky přetrhla. Sepsala jsem si běžeckou přípravu, poprosila trenéra atletiky o pomoc, a začala trénovat.

Kdyby mi ještě někdo v lednu řekl, že v březnu budu zpátky v nějaké přijatelné kondici a svůj první závodní víkend budu dvojnásobnou absolutní vítězkou a ještě budu odcházet s traťovým rekordem – asi bych Vám to stěží věřila. Byla jsem plná obav, že to nezvládnu, že na to již nemám. Ale opět jsem si dokázala, že když člověk opravdu chce… Dále už to asi znáte..
 
Tak neposlouchejte negativní myšlenky, ani ten hlas v hlavě, co vám říká, že to nedáte, ba už vůbec ne ostatní závistivce, co vám ten úspěch jednoduše nepřejí.  Zkrátka si běžte pro to, co chcete a plňte si své sny. Život je jen jeden, tak z něj vezměte co nejvíce!
 
Trénink:
 
Můj trénink není v žádném případě každý den stejný. Někdy je to pohoda, někdy je to těžká dřina.  Obě tyto části je však potřeba do tréninku zařazovat. Aneb jak by řekl můj trenér – nemůžeš běhat rychle, aniž bys běhala chytře. Každý trénink má v programu své zastoupení. Ať už ten pomalý výklus nebo intervaly. Tempo zařazuji do tréninku maximálně 3x týdně, další tři dny jsou věnovány právě volným výklusům v kilometráži od 15 do 20 kilometrů a jako poslední bonusový patří dlouhým vytrvalostním běhům na horách. Také zařazuji alespoň dvakrát týdně silovou část, plyometrii s výbušností, gymnastiku a střed těla.
 
NUTREND produkty:
 
Nutrend produkty mi pomáhají v cestě za mými sny jak z hlediska regenerace, výkonu, tak dbají na mé zdraví jako celek. V rámci vysokého tréninkového zatížení jsem moc ráda za kolagenovou podporu pro zdravé
klouby, magnesium, bez kterého se při dlouhých tratích zkrátka neobejdu a samozřejmě vitamíny.
 
TOP 5 produktů:

Je těžké říct, který produkt bych zařadila mezi TOP 5 – zvlášť, když mé oblíbené RAW tyčinky vyrábí již v 5 příchutích!
Flexit Gold - jsem hrozně překvapená z účinků rybího kolagenu. Měla jsem opravdové problémy s nepříjemným pícháním v koleni, které po pravidelném užívání odezněly. Mezi další mé oblíbené produkty patří již zmiňované hořčíkové shoty Magneslife Strong s vysokým obsahem hořčíku, vitamíny (Vitamin C se šípky, Multivitamin) a DeNuts oříškové tyčinky – a to všechny!
 
SETKEJTE SE S MARKÉTOU BAGINSKOU:
  • 28.4. Spartan Race - Kutná hora
  • 6.5. MČR v Maratonu - Praha
  • 12.5. Donovaly Spartan Race - Sprint
  • 19.5. Spartan Race Sprint - Krakow
  • 2.6. Mad Race - Vaňkův kopec
  • 23.6.-24.6. - Spartan Race SUPER + Sprint - Kouty
  • 7.7. ME Spartan Race - Francie

Fotogalerie

Seznam produktů

DeNuts
Top produkt
Výprodej
Více variant

DeNuts

od 18,00

16,00 bez DPH

Skladem

Diskuse

NUTREND D. S., a.s. www.nutrend.cz, Chválkovice 604, 779 00 Olomouc, Pro navigaci GPS použít adresu: Železniční 604, Olomouc, GPS Loc:49°36'29.3"N 17°17'46.99"E,
tel: +420 583 842 510, Zákaznická linka: +420 800 750 750, email: nutrend@nutrend.cz

NUTREND D. S. je výrobce doplňků stravy a potravinových doplňků pro zvláštní výživu.

Copyright © 2006-2018 NUTREND D. S., a.s. All Rights Reserved. www.nutrend.cztoplist