Nutrend racing - Zámecký vrch 2020 | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

Nutrend racing - Zámecký vrch 2020

Nutrend racing - Zámecký vrch 2020

Datum: 21.7.2020

Krátká, ale velmi náročná trať v Náměšti nad Oslavou byla dějištěm dalších dvou závodů českého šampionátu vrchařů 2019 a šternberský tým si přijel letos podruhé změřit svoji výkonnost s domácí konkurencí. V Náměšti se jelo za velmi proměnlivých podmínek a o tomto závodním víkendu nebyla nouze o dramatické chvíle.

Čtvero soutěžících se tentokrát představilo v barvách týmu Nutrend Racing. Václav Janík s Davidem Dědkem se spidery, Jiří Svoboda poprvé letos vyzkoušel, jaké je to svést se v monopostu a Marek Rybníček chtěl na domácím kopci zabodovat s novým strojem Škoda Fabia R5. Kompletní tým chtěl uspět co nejlépe ve své oblasti zájmu, tedy ve své třídě či skupině a ti nejrychlejší v absolutním pořadí. 2030 metrů závodní tratě, která se line kolem místního zámku je evergreenem českého kopcového závodění. Délkou představuje jednu z nejkratších tratí, ale svojí obtížností a zrádností patří k těm náročnějším. Průjezd 14 zatáčkami a dvěma zpomalovacími retardéry vyžaduje maximální důvěru v chování vozu, každá chyba je trestána velkou časovou ztrátou. Tradiční velká návštěvnost navíc dělá ze závodu v Náměšti velmi oblíbený podnik, kde vládne skvělá atmosféra.

Nutrenďáci se připravovali, stejně jako zbytek startovního pole, na náročné podmínky s ohledem na počasí. Předpověď slibovala déšť a proměnlivé klima, a tentokrát se naplnila. Sobotní program začal na vodě a končil na osychající trati. Neděle byla ve znamení krásného počasí, ale nakonec v průběhu závěrečné jízdy spláchla voda trať před poslední skupinou startujících – těmi nejrychlejšími.

Marek Rybníček si s domácí tratí rozumí, v Náměšti bydlí a závodní kopec je pro něho komunikací na níž tráví několikrát denně svůj čas za volantem osobního vozu. Zná tedy každý milimetr tratě a neměl pro něho být problém najít rychlou stopu společně s novým vozem Fabií R5. Se zmoklou tratí byla sice tato úloha lehce složitější, ale výsledky po sobotním závodě prozradily, že Marek doma umí: „Zámecký kopec je pro mě vždy výjimečný. Závodím tu mnoho let, ale každý rok cítím to stejné mrazení z báječné atmosféry, stejně jako tomu bylo při mém prvním ročníku. Letos jsem nastoupil s Fábií R5, která bude určitě hodně rychlá, pokud bude pršet. Rád bych se popral o co nejlepší umístění, mezi auty se střechou,“ představoval své plány. Přání mokrého závodu se Markovi vyplnilo už v sobotním programu, kdy mu nechyběla rychlost, i přes jeho první start s Fabií na mokru. V závodních jízdách vydělával na soupeře díky pohonu všech kol u svého vozu. Markovi se dvěma výbornými časy podařilo atakovat čelo absolutního pořadí, když byl v obou jízdách shodně třetí v celkovém hodnocení. Zdolat jeho výborné výkony zvládli jen dva jezdci na prototypech, to znamenalo, že Marek už v prvním soutěžním dni splnil svůj vytyčený cíl – být nejrychlejší mezi vozy se střechou. Radost z vítězství ze sobotního dne ovšem zkalila technická závada v nedělním tréninku: „Na dobrý výkon ze soboty bohužel nenavážu. Porucha na motoru udělila stopku pro nedělní závod,“ uzavřel se smutným výrazem účinkování na domácím kopci Marek Rybníček. Vzápětí ale dodal, že již při příštím závodě bude zpět na startu a pokusí se alespoň na dálku vynahradit domácím fanouškům svoji nedělní absenci z Náměště…

Davidovi Dědkovi se se sportovním prototypem Norma dařilo již o úvodním závodním víkendu ve Vrbně. V Náměšti chtěl navázat na svoji rostoucí výkonnost v premiérové sezóně, kdy krotí spider na vrchařských tratích. Vyrovnat se s jízdou na náročném charakteru závodního kopce, jako je náměšťská trať, vyžaduje hodně zkušeností. Ty zatím David pečlivě sbírá a v Náměšti si vyzkoušel poprvé i jízdu na mokru. I takové nástrahy zvládl a v obou dnech dovezl svoji Normu M20FC bezpečně do cíle. Především na suchu dovedl David uplatnit svoje dosavadní zkušenosti z okruhového testování a byl se svými časy spokojený. Vlhká trať ovšem do jeho celkového výsledku v obou dnech výrazně promluvila: „Pro mě velmi složité podmínky. Učím se s vozem, učím se trať, jak ji správně projet s tímto typem vozu a do toho ještě voda na trati. Velmi náročný víkend, ale s podaným výkonem jsem spokojený. Auto je celé, zkušenosti posbírané, pokračujeme dál. Už se těším na krásný a rychlý kopec do Lanškrouna,“ dodal ke svému vystoupení na Zámeckém kopci David Dědek. Podobných názorů byl i Jiří Svoboda. Jiřího monopost formule 3000 zastupuje, v nedávných dobách, velmi obsazovanou skupinu třílitrových formulí, které již, jak se zdá, odvál čas. Nicméně stále velmi výkonná technika, která navíc při svém průjezdu na trati lahodí oku i uchu, vždy potěší přítomné diváky u trati. Jiřího jsme letos viděli na trati vůbec poprvé, ve Vrbně nestartoval. Svoji absenci napravil v Náměšti, kde ho ovšem v sobotním programu potrápila elektronika jeho formule Lola B03/51 a nedokončil. Oprava vozu byla naštěstí možná v místě závodu, a tak se vydal na reparát v neděli. První závodní jízda v jeho podání vyšla velmi dobře. Čas na hranici jedné minuty naznačoval jeho stále zvyšující se rychlost i přes absenci závodních kilometrů z úvodního podniku šampionátu. V jeho případě se ale do konečném výsledku promítla druhá zmoklá jízda. V konečném hodnocení získal 10. místo absolutně a mezi monoposty byl druhý za vítězným Milošem Benešem.

Náročný víkend má za sebou i poslední zástupce týmu Václav Janík. Se svojí Normou byl v mezizávodní pauze u „doktora“, protože utrpěla při úvodním závodním víkendu závadu na motoru. Do Náměště už byl ale vůz opět připraven v plné formě: „Ano, vůz je již opět v kondici, ovšem mám obavy, že mi budou chybět kilometry z Vrbna. Tam jsem se příliš nesvezl a bohužel jsem se nestačil sžít s novým podvozkem, takže to musím dohnat zde,“ popisoval své povinnosti Václav Janík před svým sobotním startem. Úvodní den se navíc jel v dešťových přeháňkách, takže s laděním podvozku bylo více starostí: „Je to boj s nastavením. Zvykám si na nový podvozek. Snažíme se vůz přizpůsobit, ladíme a tím zároveň ztrácíme na čelo dnešního závodu. Není jednoduché najít správný setup při proměnlivých podmínkách, tak jak tomu je dnes, ale věřím, že ještě soupeře v Náměšti potrápíme,“ motivoval se Václav Janík po sobotním celkovém pátém místě a druhém ve skupině E2-SC. V neděli se situace zlepšila. Suchá trať prospěla zrychlení i posunu v nastavení prototypu Norma M20 FC Turbo. Druhý nejrychlejší čas úvodní jízdy ukazoval na zlepšení a patrné bylo i pozitivnější naladění jezdce: „S výkonem nejsem ještě zcela spokojený, ale jízda na suchu nám určitě prospěla. Děláme postupné kroky a zrychlujeme, to mě těší. Druhá jízda bude ale velké drama. Podle všeho nás čeká déšť a podmínky budou velmi náročné,“ opakoval šternberský jezdec informace o dešti, které kolovaly v okolí Zámeckého kopce. Déšť také nakonec přišel a výrazně zasáhl do závěru nedělního dne. Trať byla v nedělní druhé jízdě pokropena další vodou padající z nebe, ovšem nestalo se tomu tak v celé délce. Jezdci tak absolvovali spodní část na mokru a horní za téměř suchých podmínek. Tato situace nejlépe sedla Vaškovi Janíkovi: „Ve druhé jízdě jsem byl sice absolutně nejrychlejší, ale celou ztrátu na Miloše Beneše jsem smazat nedokázal. Jedna sekunda chyběla k jeho porážce. Nicméně závěr byl pozitivní, protože jsem cítil, že auto konečně začalo ze strany podvozku fungovat. Opět se musím vrátit k závodu ve Vrbně. Zkušenosti z odjetých kilometrů, které mi tam unikly, chyběly zde v Náměšti, abych byl po čas celého víkendu více konkurenceschopnější,“ zhodnotil své pocity po závodě druhý nejrychlejší jezdec nedělního programu a zároveň vítěz skupiny E2-SC, Václav Janík.

Nyní se tým Nutrend Racing chystá závodit na okruzích. Premiérový start se speciálem Hyundai I30N TCR čeká na tým a jezdce Dušana Kouřila jr. v chorvatském Grobniku.


Fotogalerie