Vršecký vybojoval při premiéře nové Tatry Phoenix senzační
vítězství a ujal se vedení šampionátu. NUTREND vám přináší krátkou reportáž
z víkendového dění v daleké Asii.
Sobota
Po dlouhém cestování z České republiky do Čcheng-tu měli
jezdci možnost aklimatizace, kterou využili k poznávání města a kontroly
závodní techniky. „Čínské jídlo vyhledávám, mám ho rád. Mám i několik čínských
kamarádů co k nám jezdí do České republiky, takže pro mne to není nic
neobvyklého. Tady se o nás vždycky pěkně starají. Letos můj tým přesedlal z
šestikolky na klasický závodní tahač, takže se na něj už moc těším,“ uvedl před
víkendem Adam Lacko.
Pak už přišla na řadu tvrdá práce v podobě nastavování
podvozků a zvykání si na novou trať. Nejlépe se s těmito nástrahami poradil
David Vršecký, který vyhrál kvalifikaci. „Auto fungovalo parádně jsem z toho
nadšený. Trochu cítím krk, ale není to nic, co bych nevydržel. Svůj podíl na
tom má také zdejší povrch, který je hrbolatý. Okruh je ale pěkný. Závody budou
určitě zajímavé, už se na to těším,“ uvedl po kvalifikaci David.
„Zkoušel jsem různé nastavení podvozku, ale na lepší než
čtvrté místo to nestačilo. Na neděli však hlásí déšť, tak uvidíme, jak nám voda
zamíchá kartami,“ řekl ke startovní pozici Adam Lacko. Za průběžným lídrem
evropského šampionátu odstartuje z třetí řady Miroslav Forman, který byl se
svým výkonem spokojený: „Konkurence je tu veliká a já se vešel do první třetiny
startovního pole, takže určitě spokojenost.“ Michal Matějovský se pral s
nastavením podvozku a nakonec z toho byla až šestá řada. „Dnes se to nepovedlo.
Mám problém s utlumením zadní nápravy a na kluky jsem nestačil. Věřím, že se
nám do závodu podaří nastavení vychytat,“ uvedl ke svým trablím Michal.
Neděle
V neděli dle předpovědi začalo opravdu pršet a jezdci museli
se svými techniky řešit ve warm-upu nastavení svých tahačů. David vyhrál první
jízdu způsobem start – cíl a nikomu ze soupeřů nedal šanci. „Evidentně se nám
nastavení podařilo a vyhráli jsme první závod. Do druhé jízdy se však otáčí
pořadí prvních desíti, takže start z desáté příčky nebude úplně ideální výchozí
pozicí,“ připomněl pravidla David. I ve druhé jízdě pršelo a dvojnásobný mistr
Evropy se postupně propracoval startovním polem opět dopředu. „Paráda! S novým
Phoenixem jsem dokázal dojet těsně před týmovým kolegou na první pozici a
všichni v týmu máme velkou radost. Chci zde získat titul a s tím jsme sem také
odjeli, ale dopředu nikdy nevíte. Jsem rád, že jsme víkend takto parádně
zakončili,“ okomentoval David nedělní dění pro národní CCTV, kterou sledovalo
milióny čínských diváků v přímém přenosu.
Na stupně vítězů se dostal také Adam Lacko, který skončil
celkově třetí. „Myslím, že je to fantastická reklama pro Českou republiku.
Šampionát je hodně vyrovnaný a s Davidem jsme ukázali, že my kluci z Evropy
něco umíme a určitě se tady neztratíme,“ usmíval se Adam, který byl s náročnými
povětrnostními podmínkami spokojený.
Naprázdno nevyšel ani Miroslav Forman, jenž si na stupních
vítězů převzal trofej za třetí místo v poháru konstruktérů. „Určitě to bylo
hodně zajímavé. Když to začalo usychat, tlačil jsem se na stupně vítězů, ale
můj plán přerušil zesilující déšť. Já jsem jel s tahačem na mokru dnes vlastně
zcela poprvé, takže spokojenost,“ uvedl Míra, který skončil pátý a sedmý.
Po ne zcela vydařené kvalifikaci se do top ten probojoval v
obou závodech i čtvrtý český jezdec Michal Matějovský. „Já jsem si dnes užíval
především místní atmosféru. Kolem trati se sešlo hodně fanoušků, kteří
obdivovali silná monstra. Dnes to bylo o něco lepší sedmé a deváté místo určitě
beru. S týmem jsem už projednal nějaké úpravy pro příští závod, takže věřím, že
to bude lepší,“ dodal Michal.
Druhým podnikem pokračuje čínský truckový šampionát v
Kuang-tung, a to o druhém zářijovém víkendu.