Výlet s Tomášem na Tour de France

Tomáš vyhrál naši instagramovou soutěž Výlet na Tour de France, a když jsme mu tuto informaci sdělovali, reagoval slovy: „No ne! To je určitě sranda! To není možný!“ Ovšem sranda to nebyla a dle jeho slov se mu splnil jeho sen. Sám na kole závodí, na Tour de France nikdy v životě nebyl a sledoval ji doposud pouze z televize, takže o to byla radost větší.

Měli jsme namířeno na 6. etapu, která začínala v Mulhouse. Do Mulhouse jsme letěli z Vídně. Po cestě na letiště jsme navíc zjistili, že se bude jednat o Tomášův první let v životě. Tomáš se na let připravil žvýkacím tabákem a 2 pivy v letištní hale. Očividně tato kombinace zabrala, protože po cestě nezlobil a nemuseli jsme nikde nouzově přistávat. Večer jsme se stihli pouze ubytovat v jedné vesničce nedaleko Mulhouse a načerpat energii na hlavní den.

Ráno po snídani jsme vyrazili směr Mulhouse. Parkovací místo jsme našli bez problému, a tak jsme pěšky zamířili do centra dění, kde jezdili alegorické vozy. Takový menší karneval v Riu. Auta projížděla a vyhazovala nejrůznější trička, čepice, vody a všechny možné produkty. Kolem cest, oddělených zábranami stála řada lidí. My jsme však měli namířeno do VIP sekce, kam jsme se díky pozvání Teamu Katusha Alpecin dostali. Po projití asi 3 různých kontrol jsme se do zázemí dostali. V zázemí se nacházela řada stánků, kde jste se mohli zadarmo občerstvit, koupit si suvenýry, zasoutěžit si o ceny nebo si nechat namalovat logo Tour de France na tvář. Tomáš využil příležitosti a nakoupil suvenýry i pro kamarády cyklisty domů. Potkali jsme zde cyklistickou legendu Alberta Contadora. Po občerstvení jsme se vydali vyčkávat závodníky na parkoviště pro týmové autobusy.

Všechno bylo krásně načasované a sotva jsme se přemístili na místo vyhrazené pro týmové autobusy, začaly přijíždět. 1., 2., 3., 4. tým a už vidíme naše kluky z Katushy. Tomáš znalecky okukuje cyklistická kola z různých stájí a říká nám zajímavosti o jednotlivých týmech. Jdeme k autobusu Katushy, kde nejdříve potkáváme jejich dvorní fotografku Kathrin a vzápětí také generálního manažera Josého Azeveda. Ten nás seznamuje se zbytkem realizačního týmu a poté nás bere za jezdci do autobusu. WOW, je to tady, Nils Politt, Ilnur Zakarin, Marco Haller, José Goncalves, Jens Debusschere, Alex Dowsett, Mads Würtz Schmidt, špička světové cyklistiky. S každým si podáváme ruku a zdravíme se. Někdo poslouchá muziku, někdo jen tak leží, někdo se mlčky soustředí. S Nilsem a Josém se dáváme do řeči a Tomáš neváhá si s nimi střihnout selfie. Po prohlídce interiéru autobusu jdeme raději ven, ať kluky nerušíme před závodem a nemotáme se jim tam. Venku posloucháme příhody mechaniků a lidí, co se starají o tým, všichni jsou velicí sympaťáci. Dostáváme cyklistické dresy Katusha, takže je Tomáš hned o další suvenýr bohatší. Máme možnost si zblízka okouknout závodní kola a jezdci mezitím odjíždí na registraci k závodu. Tomáš se rozhodl jít do autobusu, ale sotva je na třetím schodu, tahá ho za nohu řidič servisního auto Xavi: „Tomas, let´s go.“ A jede se. Tomáš nasedá do servisního auta a jede s pelotonem.

Nestačí se divit, kolik obrazovek se do klasického osobáku BMW může vejít. Na volantu má Xavi nalepený profil etapy, nad řadící pákou asi 3 obrazovky, na které běží přenos ze závodu, na klíně příručku pro účastníky Tour de France s pokyny. V jedné ruce vysílačku a v druhé mobil, jak to Xavi dělá, Tomáš nechápe a po 3 hodinách jízdy v serpentinách nám píše, že je šťastný, že nemá slabý žaludek, jinak by to asi nedal. Po cestě pozoruje lidi kolem krajnice, kterých je všude plno po celé trase, která je dlouhá 160,5 km. Tomáš se cítí jako celebrita a rád fanouškům z okna zamává.

Xavi komunikuje týmovou vysílačkou a dává instrukce Nilsovi Polittovi, který jede s peletonem na čele. Nils se sem tam zastaví u auta doplnit pro bidon s vodou nebo Isodrixem, popřípadě pro Endurance Gel nebo tyčinku Voltage. Tomášovi obavy se nenaplnily a dochází i na jednu čůrací pauzu, ovšem moc soukromí u ní nemáte.

Kluci po 160 km dojíždí do cíle. Někdo na kole, někdo v autě, všichni jsou plní pocitů. Nils Politt nakonec propadl na 53. pozici, ale zážitek nám to stejně nezkazilo. Xavi je tak hodný, že nás nakonec všechny sveze autem z vrcholu sjezdovky La Planche des Belles Filles, což je v překladu „planina krásných dívek“ dolů do města, kde máme zaparkované auto. Krásných dívek nahoře moc nebylo. Jenom vyčerpaní jezdci, kteří si na vrcholu vzali svačiny, bundy a píšťalky na cestu dolů, aby nesrazili lidi, kterých tu stálo kolem trati opravdu hodně. Někteří závodníci ještě dojížděli, zatímco jiní se již vraceli dolů na parkoviště, kde na ně čekali týmové autobusy. Potom se dopravují na hotel, který se zpravidla nachází poblíž další etapy.

Nás čekal podobný program, vraceli jsme se zpět na ubytování, obohacení také o cyklistické čepice Team Katusha Alpecin, které nám Xavi dobrosrdečně daroval. Po náročném dni plném zážitků a cestování jsme se večer dopravili do domku, kde jsme bydleli. Druhý den ráno jsme vyrazili zpět směr letiště a vzhůru domů, zatímco kluci z Katushy si dávaly další kilometry na kole. Zpáteční let proběhl hladce, jako i cesta domů. S Tomášem jsme se rozloučili Nutrend baťůžkem plným produktů z naší nové Endurance řady.

Výlet na Tour de France se vydařil na jedničku. Kdo ještě neměl šanci nasát atmosféru tohoto letos 106 letého závodu a přemýšlí nad tím, tak ať určitě neváhá. Stojí za to! Cyklisti jsou opravdoví profíci a jejich 21 etap s obrovskou porcí km, převýšením, lidmi, cestováním a sponzorskými povinnostmi, téměř bez odpočinku, to chce klobouk dolů.

Sledujte naše sociální sítě, nikdy nevíte, který sen můžeme splnit právě Vám! V nejbližší době tam najdete také video z celé akce. Au revoir!

1.1.2013

Dárek k nákupu nad 2 000 Kč

Dodržujte pitný režim ještě snadněji

Objevte novou produktovou řadu

Objevit

Křupavá a plná proteinu

Qwizz Protein Bar

Odebírejte náš newsletter

a získejte přehled o aktuálních akcích a novinkách.

Doprava ZDARMA při nákupu nad

Vyberte si dárek ke každému nákupu

Speciální akce každý měsíc

Používáme kvalitní a značkové suroviny