Na slovenském
Slovakiaringu byli k okruhovým bojům připraveni za tým Nutrend Racing
Václav Janík, Petr Trnka a Jiří Svoboda. Tým se na Slovakiaring vracel po
třítýdenní pauze, kdy na stejném místě absolvoval testování. Program závodního
víkendu byl velmi náročný, zvlášť v sobotu. V jeden den musel Nutrend
Racing připravit své stroje na kvalifikaci sprintu a dvojici závodů – ve
sprintu i vytrvalosti.
Účinkování
jezdců na Slovakiaringu navázalo na úvod sezóny, kdy se Nutrend Racing objevil
na slavném Hungaroringu: „V našem týmu jsme si už dlouho pohrávali
s myšlenkou vstoupit do okruhových závodů s otevřeným vozem. Cílem je
posunout se díky získaným zkušenostem nejen na okruzích, ale i na závodech do
vrchu. Letos se bohužel křížil kalendář pro nás prioritního evropského poháru
FIA s českým okruhovým mistrovstvím a tak jsme mohli zatím absolvovat jen
úvodní závod na Hungaroringu. Nyní se vracíme na Slovakiaringu a bude nás vidět
i na domácím brněnském automotodromu na začátku září. Díky průběžným výsledkům
máme stále šanci na vítězství ve vytrvalostních kláních a to je pro nás velkou
motivací. Dvoulitrovou specifikaci Normy jsme již plně ověřili jak při
závodech, tak při testech. Je to skvěle fungující speciál, který je radost na okruzích
vodit. Ve sprintovém závodě chceme hlavně sbírat zkušenosti, které bychom rádi
využili ve vytrvalosti, při soubojích s výkonnějšími soupeři
s technikou GT,“ prozradil Václav Janík o jejich cílech na autodromu
poblíž Bratislavy.
Vstup do
závodního víkendu vyšel „červenobílým“ náramně. Už v páteční podvečer
rozhodla jezdecká dvojice Petr Trnka - Václav Janík o zisku čtvrtého místa na
startovním roštu, tedy o startovní pozici do endurance závodu z druhé řady.
Vytrvalostní závod byl ale na programu až o sobotním večeru a mezi tím se ještě
museli na trati předvést v rámci sprintu na 10 kol Jiří Svoboda a Václav
Janík. Jiří Svoboda si na Slovakiaring přijel spravit chuť po nevydařeném
účinkování na Hungaroringu, kdy mu ještě v průběhu tréninku vypověděl
službu motor jeho Normy M20F a z Jiřího okruhové premiéry nebylo nic. Až
na Slovakiaringu si šternberský pilot vychutnal naplno okruhové zápolení se
soupeři. Ranní kvalifikace přinesla pro Václava Janíka start do závodu ze 4.
řady a pro jeho týmového kolegu byla nachystaná pozice v 8. řadě. První
závod víkendu si oba jezdci Nutrendu užili na maximum. Souboje
s výkonnějšími speciály, které disponují větším výkonem, se snažily
rozhodovat za využití vyšší rychlosti v zatáčkách, či kratší brzdné dráhy:
„Po závodě jsem plný dojmů. Za těch 10 kol se stane tolik věcí, že si to člověk
nestačí ani naplno užít. Startovní procedura, spousta předjížděcích manévrů,
soubojů, neustálá snaha o posouvání limitů,… s kopcovým závoděním to lze
jen stěží srovnávat. Jsem rád, že jsem mohl tento závod absolvovat, spokojený
jsem samozřejmě i s výsledkem i když mi nevyšel zcela podle představ
start. 7. místo v nabité konkurenci a druhé místo v divizi je dobrým
vstupem do závodního víkendu,“ sdělil druhý nejrychlejší jezdec divize 5 sobotního
sprintového závodu, Václav Janík. Svůj první závod dokončil i Jiří Svoboda a
oslavil ho ziskem páté příčky v rámci divize a do hodnocení šampionátu si
připsal prvních 10 bodů.
Hned po
sobotním sprintovém závodě se tým začal chystat na večerní vrchol závodního
programu - na hodinovou vytrvalost. Před 19 hodinou vyjel jako startující
jezdec na trať Petr Trnka, který dostal za úkol rozjet závod. Start z druhé
řady za dvojicí GT speciálů a lídrem divize 5, vozem Praga R1 poháněným
motorem s turbem, vyšel Petru Trnkovi podle představ. Svůj vymezený čas
využil Petr k zajíždění stabilních časů a udržení skvělé druhé příčky
v rámci divize 5. Při předávce vozu, která bývá při vytrvalosti často
zdrojem ztráty, zvládl celý tým svoji úlohu přesně ve stanoveném limitu, takže
v maximální možné míře přispěli i mechanici ke zdárnému návratu vozu zpět
na závodní trať. Ve zbývající půl hodině se Václav Janík stejně jako Petr Trnka
vyrovnaným výkonem udržel na startovní pozici, tedy na čtvrté příčce absolutně.
Závod se dojížděl s přibývající tmou a v záři reflektorů bylo
s blížícím se cílem jasné, že se Nutrend Racingu daří stahovat třetího
Jakuba Kubase s vozem BMW Z4 GT3. V posledním kole už byl prototyp
posádky Janík – Trnka v těsném závěsu a po hodině ostré jízdy se rozhodovalo
v přímém souboji o třetí absolutní příčce. Václav Janík vjížděl do
poslední zatáčky po boku svého soupeře, ten ovšem jeho útok odstranil obranným
manévrem a už svoji pozici na cílové rovině udržel. Nutrend Racing tedy ve
vytrvalostním závodě zajel shodně jako na Hungaroringu – 4. místo absolutně a
k tomu druhé místo v rámci divize 5. Výsledek pro tým přinesl nejen
další bodový zisk, ale i zároveň možnost bojovat v posledním závodě o
mistrovský titul v divizi 5 v hodnocení endurance podniků. Rozhodovat
se bude až při posledním podniku v Brně. Pódiové radovánky byly krásnou
tečkou za náročným sobotním programem, ovšem závěrečné dění při Velké ceně
Slovenska bylo připraveno až na neděli.
Druhým
závodem na 10 kol završil Jiří Svoboda a Václav Janík svůj premiérový závodní
víkend na Slovakiaringu. Oba se do svých kvalifikačních jízd opřeli naplno a
výsledkem pro ně bylo osobní maximum na Slovakiaringu. Pro Václava znamenal
výkon 2:01,3 posun na startovním roštu na pátou pozici! Do posledního závodu víkendu
se ovšem promítlo vrtkavé počasí. Před závodem se snesla na trať voda a jezdci
tak zahájili závod s mokrým obutím. Ani potíže se změnou přilnavosti však
nepřekazily dvojici Janík – Svoboda dokončit závod: „Obtížné podmínky druhého
sprintu nás opravdu potrápily. Sice jsme neměli ideální setup na mokro, ale
podařilo se nám poprat s postupně osychající tratí a udržet vůz na trati.
To vše i přes malý bodyček od jednoho ze soupeřů, který mě málem stál výlet do
kačírku. Zopakovali jsme výsledek ze soboty a vlastně i z úvodního
Hungaroringu a to druhým místem v divizi 5. Pro nás je to za normálních
okolností maximem, protože Aleš Jirásek jede se speciálem spadajícím do třídy
nad 2 litry zdvihového objemu motoru. Pro celkové shrnutí tohoto víkendu musím
opět použít samých superlativ. Premiérová kruhová sezóna je pro nás především o
sběru zkušeností a jsem moc rád, že jsme opět zvládli dokončit všechny závody.
Nyní máme před sebou závěrečný závodní víkend na brněnském okruhu, kde bychom
chtěli potvrdit naše dosavadní výsledky a třeba se i pokusit zabojovat o
vítěznou trofej v divizi 5 v rámci endurance, to je nyní náš cíl,“
odjížděl s úsměvem na tváři z Velké ceny Slovenska Václav Janík.
Zmiňovaný
závěrečný podnik MČR na okruzích je plánován na víkend 10. – 11. září na
Masarykově okruhu v Brně.