5 tipů, jak dodržet novoroční sportovní předsevzetí | NUTREND.cz - Oficiální e-shop

800 750 750(8-16 hod.)

Váš košík: 0 0
Menu

5 tipů, jak dodržet novoroční sportovní předsevzetí

5 tipů, jak dodržet novoroční sportovní předsevzetí

Datum: 13.1.2020

Nový rok je tady a s ním nové začátky, kdy často chceme věci dělat jinak a lépe. Platí to i sportovců? Jak udělat, abychom svých cílů dosáhli?

Dávejte se reálné cíle
Proč mnoho předsevzetí nemá na začátku dlouhého trvání? Protože cíle, které si stanovíte, jsou velmi těžké a cesta k nim je abnormálně složitá. Když se například rozhodnete začít běhat, nemůžete očekávat, že za dva měsíce hned zaběhnete maraton. Velmi důležité je ale vůbec začít. To je to nejtěžší. Proto ze začátku chtějte „jen“ začít běhat. Nebo klidně začít makat na svojí postavě. Ale ne mít za měsíc deset kilo dolů.
  
Nechtějte všechno hned
Všechno chce svůj čas a je důležité být trpělivý. Tělo i mysl si na nové věci musí zvyknout. Říká se, že je potřeba si vybudovat návyk a to trvá 21 dní. Po této době najednou uvidíte, že se cvičení, běhání nebo trénink začnou stávat vaší každodenní rutinou a tělo to pak už bude vyžadovat a budete cítit potřebu. Bez toho budete cítit, že vám něco chybí.
  
Nesrovnávejte se
Je fajn mít nějakou ikonu, ale nezapomínejte, že každý jsme jiný, fungujeme jinak a že u každého je i cesta k cíli jiná. Ideální je proto mít i individuální přístup a vzít si k ruce odborníka – například trenéra, který vám sestaví plán na míru a podle vašich potřeb. Je to velmi důležitá investice, která se vám brzy vrátí – uvidíte, jak budete nadšení z prvních výsledků a budete se stále zlepšovat. Být v tom sám často znamená být také stále pořád na jednom místě a nikam se neposunout.

Vezměte si na pomoc parťáky
Když se do výzvy zapojíte s někým, půjde to lépe a ve dvou nebo v partě se to také lépe táhne. Budete se lépe motivovat a snadněji překonávat překážky. Nám například pomáhá, že chodíme běhat spolu. Když se jednomu nechce a ten druhý jde, vždycky nás to pozitivně vyhecuje a pak jsme vždy rádi, že jsme nezůstali sedět doma a šli jsme. Skvělá je v partě i soutěživost. To se pak nestačíte divit, co všechno jste pro vidinu vítězství schopní udělat.
  
Odměňte se
Cesta k cílům nebývá jednoduchá, ale když se podaří, náležitě se odměňte. Může to být třeba masáž, dobrá večeře nebo nějaký krásný kousek sportovního oblečení. Buďte k sobě hodní. Je prokázáno, že pozitivní motivace funguje a posouvá nás dále. Tak jen směle do toho!

 
Text: Soňa, Running2.cz