Jak vybrat správný protein?

Jak vybrat správný protein?

Jaký protein vybrat?Proteiny neboli bílkoviny jsou základními kameny našich svalů, šlach i kostí. Bílkoviny tvoří celý náš organismus a pokud chceme podpořit náš zdravý životní styl, měli bychom vědět proč jsou pro nás proteinové suplementy užitečné a jak se mezi nimi orientovat.Proteinové doplňky stravy jsou přírodní koncentrované zdroje bílkovin a jejich doplnění nám může pomoci s růstem a udržení svalové hmoty. Zároveň je dostatečné doplňování vhodné i do redukčních režimů, díky sytícím vlastnostem bílkovin.Dostatečný příjem bílkovin je důležitý pro celou populaci, avšak u sportovců je jejich příjem obzvlášť důležitý pro jejich výkon a doplnění esenciálních aminokyselin. Pro většinu silově zaměřených sportovců je problém sníst dostatečné množství bílkovin v běžné stravě (zhruba 1,5 g – 2 g bílkovin na 1 kg optimální tělesné hmotnosti) a proto jsou pro ně proteinové produkty skvělým zdrojem.Některé druhy proteinových přípravků jsou vhodné spíše jako svačiny, zatímco jiné jsou zase skvělým zdrojem bílkovin právě po tréninku. Jak mezi nimi tedy vybrat ten správný?

Syrovátkové proteiny

Jedná se o nejprodávanější skupinu proteinových přípravků. Tyto proteiny označované jako Whey (z angličtiny syrovátka) jsou nejvhodnějším zdrojem potréninkových koktejlů.

Syrovátková bílkovina je rychle trávena i vstřebávána a je vhodná jak do objemových příprav pro náběr svalů, tak do redukčních diet. Jednotlivé poddruhy syrovátkových přípravků se pak mírně liší podle toho, co hledáme.


WPC protein

Jedná se o syrovátkové proteinové koncentráty s 70-80% obsahem bílkovin, které mohou být doplněné dalšími ingrediencemi. Tyto produkty jsou vhodné jak do redukčních diet, tak do nabíracích období.


WPI protein

Syrovátkové proteinové izoláty s vyšším stupněm zpracování obsahující 80-90 % bílkovin v sušině. Tyto produkty jsou vhodné především díky ještě rychlejší stravitelnosti po tréninku případně do redukčních diet pro svůj zanedbatelný obsah cukrů i tuků.


HYDRO protein

Přestože se syrovátkové proteiny dobře tráví a rychle vstřebávají, hydrolyzované proteiny patří mezi špičku v rychlosti vstřebávání díky vysokému stupni hydrolýzy. Tento protein můžeme použít jednak jako rychlou svačinu méně než hodinu před tréninkem a stejně tak jako rychlý zdroj bílkovin po tréninku.


Kaseinový protein

Na rozdíl od syrovátkových proteinů mají ty kaseinové velmi pozvolné vstřebávání. Tyto proteinové produkty jsou vhodné jako svačiny do redukčních režimů či večeře, jelikož se kaseinová bílkovina vstřebává až 6 hodin.


Beef protein

Proteiny s obsahem hovězí bílkoviny jsou vhodné jako svačina, nebo jako alternativa v podobě potréninkového koktejlu namísto syrovátkového proteinu, pokud máte alergii například na mléčnou bílkovinu či laktózu. Tyto proteiny obsahují také vyšší množství kolagenu.


Rostlinný protein

Tyto produkty jsou vhodné především pro vegany a pro ty, kteří z nějakého důvodu nemohou užívat syrovátkové zdroje bílkovin. U rostlinných proteinů je velmi vhodné, aby obsahovaly více rostlinných zdrojů, jelikož jednodruhové produkty neobsahují komplexní aminokyselinový profil. Tyto druhy proteinů mohou velmi dobře doplnit náš denní příjem bílkovin a jsou mimo jiné i více šetrné k životnímu prostředí.


Protein Porridge

Pokud hledáte hotové chutné jídlo s kvalitním obsahem bílkovin, komplexních sacharidů i vlákniny, můžete sáhnout právě po proteinové, bezlepkové ovesné kaši.


Protein Pancake

Nebo máte chuť na nadýchané palačinky s vysokým obsahem bílkovin? Tyto stačí jen zalít vodou, vylít na pánev a máte vystaráno!


Proteiny se směsí sacharidů

Tyto produkty jsou díky navýšenému obsahu sacharidů vhodné především do nabíracích období a pro podporu regenerace. Proteinové směsi se užívají především po tréninku pro maximální podpoření svalového růstu.


Gainery

Jedná se o sacharidovo-proteinové produkty pro ty, kteří mají s nabíráním skutečně problém, nebo pro ty, kteří potřebují pokrýt vysoký kalorický deficit po tréninku. Vysoký obsah sacharidů spolu s kvalitními bílkovinami pomůže jedincům především nabrat svalovou hmotu a s regenerací.

Autor článku: Jakub Prchal

1.1.2013

Dárek k nákupu nad 2 500 Kč

Vyberte si protein ZDARMA

Dárek k nákupu nad 2 500 Kč

Objevte novou produktovou řadu

Objevit
Objevte novou produktovou řadu

Tak trochu jiná bonboinéra

To chci
Tak trochu jiná bonboinéra

Odebírejte náš newsletter

a získejte přehled o aktuálních akcích a novinkách.

Doprava ZDARMA při nákupu nad

Vyberte si dárek ke každému nákupu

Speciální akce každý měsíc

Používáme kvalitní a značkové suroviny

Rychlá expedice vaší objednávky

Nutriční poradenství pro vás

Copyright © 2024 NUTREND D. S., a.s. Všechna práva vyhrazena