Běhání v zimě. Neděláte těchto 5 nejčastějších chyb?

Běhání v zimě. Neděláte těchto 5 nejčastějších chyb?

Běhat se dá po celý rok a v každém počasí, dokonce i v zimě. Díky tomu půjde forma nahoru, budete zdraví, plní energie a připraveni na novou sezónu! Jen je potřeba dodržet několik pravidel a tyto věci nedělat:

Chyba č.1: Příliš mnoho vrstev oblečení

Jasně, že venku je někdy pořádná zima, to ale nic nemění na tom, že když se rozběhnete, tak se rychle zahřejete a bude vám horko. I tady platí staré zlaté pravidlo – oblékat se tak, jako by venku bylo o deset stupňů více. Když vyjdete před dům, tak vám bude určitě zima, ale za pár minut se budete cítit skvěle. Péřovky a silné zateplené bundy k běhu nepatří, ty použijte na sebe hned po doběhu, pokud nemáte možnost jít do tepla.

Chyba č.2: Časté zastavování

Ani při nízkých teplotách se při běhu nenachladíte. Hrozí to ale tehdy, když budete zastavovat. Když tělo není v pohybu, velice rychle vychladne a pak hrozí, že lehnete. Nejhorší je studený pot. Proto i když například čekáte na semaforu, tak skákejte, běhejte na místě nebo popobíhejte pár metrů. Po doběhu jděte ihned do tepla a protažení udělejte až doma nebo aspoň v chodbě domu, kde není tak chladno.

Chyba č.3: Nošení špatných bot

Když napadne sníh, tak se na něm dá skvěle běhat, jenže běžné silniční běžecké boty už nemusí stačit, a to zejména kvůli hladké podrážce, která udupaném sněhu a na ledu neskutečně klouže. Pokud si nechcete pořizovat jiné boty s hrubší podrážkou, které na tomto povrchu lépe drží a budou se vám pak hodit i do terénu, tak si pořiďte aspoň nesmeky – jsou to speciální na botu natahovací gumové návleky, které v sobě mají hřeby a na kluzkém povrchu podrží a zamezí upadnutí a následnému zranění. Pro ty, kteří běhají pravidelně doporučujeme hřebové boty se zasouvacími hřeby.

Chyba č.4: Nedostatečná viditelnost ve tmě

I když se dny prodlužují, stále je ještě brzy tma, a tak ne všem vyjde možnost běhat za světla přes den. Důležité je mít na paměti, že bez reflexních prvků na oblečení nejde běžec vidět ani ve městě, natož na silnici. Proto čím více odrazek a světýlek, tím lépe. Výborně jdou vidět třeba blikající pásky na ruku nebo nohu, které svítí červeně. S těmi vás zaručeně nikdo nepřehlédne a kvalitní čelovka se taky vždycky sejde.

Chyba č.5: Zapomínání pít

Když je teplo, tak doplňování tekutin je přirozené, ale také v zimě se při běhu potíme, i když to není tak poznat. Důležité je proto pitný režim. Přes den si dát například vodu NARTES a při běhu iontový nápoj, skvělý je například ISODRINX nebo bez cukru ZERODRINX. Po doběhu je skvělý například REGENER nebo MAGNESLIFE ACTIVE DRINK.

Text: Soňa, Running2.cz

1.1.2013

Dárek k nákupu nad 2 500 Kč

Vyberte si protein ZDARMA

Dárek k nákupu nad 2 500 Kč

Objevte novou produktovou řadu

Objevit
Objevte novou produktovou řadu

Tak trochu jiná bonboinéra

To chci
Tak trochu jiná bonboinéra

Odebírejte náš newsletter

a získejte přehled o aktuálních akcích a novinkách.

Doprava ZDARMA při nákupu nad

Vyberte si dárek ke každému nákupu

Speciální akce každý měsíc

Používáme kvalitní a značkové suroviny

Rychlá expedice vaší objednávky

Nutriční poradenství pro vás

Copyright © 2024 NUTREND D. S., a.s. Všechna práva vyhrazena